čtvrtek 14. prosince 2023

Za motýly 14.6.2023

Během středy 14.6.2023 jsem opět uskutečnil dvoje rozdílná pozorování motýlů. První z nich odpoledne během mé zdravotní vycházky v okolí obce Vážany nad Litavou (chvíli před tím, než se zatáhlo a začalo pršet) a druhé v noci (díky neschopence) opět pouze jen na dvorku uprostřed obce. Při první výpravě jsem pozoroval celkem 6 druhů, při večerním pozorování jen 3 druhy. Dohromady se mi tedy ten den podařilo nafotit 9 druhů motýlů, což není žádná sláva, ale vzhledem k mému zdravotnímu stavu a vlivu počasí jsem byl rád i za to. Navíc jeden druh jsem fotil úplně poprvé




Nově pozorovaný a nafocený druh pro mě byl: Žlutokřídlec střemchový - Idaea seriata


Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z těchto výprav nejdříve pro přehled uvádím několik statistických údajů. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 14.6.2023 u Vážan nad Litavou jsem pozoroval 6 druhů: Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 8x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 20x, Pernatuška šípková - Cnaemidophorus rhododactyla 1x, Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata 1x, Vlnopásník kostkovaný - Scopula immorata 2x, Zavíječ zdobený - Evergestis frumentalis 4x
  • 14.6.2023 ve Vážanech nad Litavou jsem pozoroval 3 druhy: Můra kapustová - Lacanobia oleracea 1x, Osenice černé C - Xestia c-nigrum 1x, Žlutokřídlec střemchový - Idaea seriata 1x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty (odkaz ZDE) a FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 14.6.2023 u Vážan nad Litavou



Můra kapustová - Lacanobia oleracea 14.6.2023 ve Vážanech nad Litavou



Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 14.6.2023 u Vážan nad Litavou


Osenice černé C - Xestia c-nigrum 14.6.2023 ve Vážanech nad Litavou




Pernatuška šípková - Cnaemidophorus rhododactyla 14.6.2023 u Vážan nad Litavou


Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata 14.6.2023 u Vážan nad Litavou


Vlnopásník kostkovaný - Scopula immorata 14.6.2023 u Vážan nad Litavou


Zavíječ zdobený - Evergestis frumentalis 14.6.2023 u Vážan nad Litavou


Žlutokřídlec střemchový - Idaea seriata 14.6.2023 ve Vážanech nad Litavou




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů 14.6.2023 u Vážan nad Litavou vše. Celé série pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 14.6.2023 u Vážan nad Litavou ZDE, a z noci 14.6.2023 ve Vážanech nad Litavou ZDE



Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  

Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji