čtvrtek 7. prosince 2023

Za motýly 26.5.2023

Během odpoledne 26.5.2023 jsem se vydal (opět v rámci zdravotní vycházky po operaci) celkem na dvě výpravy za motýly a během nich se mi podařilo nafotit dohromady 14 druhů motýlů, z toho jeden úplně poprvé. Dvě výpravy byly proto, že na první lokalitě ( PR Rašovický zlom – Chobot) byla na druhy motýlů docela bída (pouze 5 druhů, i když početných), a tak jsem si zašel zkusit spravit chuť do Ždánického lesa v katastru obce Heršpice, kde se mi ale brzy zatáhlo, a tak jsem stačil pozorovat jen 9 dalších druhů 




Nově pozorovaný a nafocený druh pro mě byl: Obaleč - Epiblema sticticana. 

Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z těchto výprav nejdříve pro přehled uvádím několik statistických údajů. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 26.5.2023 v PR Rašovický zlom - Chobot jsem pozoroval 5 druhů: Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 30x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 20x, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 2x, Modrásek tmavohnědý - Aricia agestis 1x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 30x
  • 26.5.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic jsem pozoroval 9 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album 3x, Bělásek hrachorový,luční – Leptidea sinapis,juvernica 4x, Kovolesklec gama - Autographa gamma 2x, Mol ozdobný - Euplocamus anthracinalis 8x, Obaleč - Epiblema sticticana 15x, Okáč pýrový - Pararge aegeria 1x, Soumračník jahodníkový  - Pyrgus malvae 1x, Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 5x, Vlnopásník vikvový - Scopula floslactata 1x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty (odkaz ZDE ), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Babočka bílé C - Polygonia c-album 26.5.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic




Bělásek hrachorový,luční – Leptidea sinapis,juvernica 26.5.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic


Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 26.5.2023 v PR Rašovický zlom – Chobot



Kovolesklec gama - Autographa gamma 26.5.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 26.5.2023 v PR Rašovický zlom – Chobot


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, samec 26.5.2023 v PR Rašovický zlom – Chobot

Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, samice forma caerulea 26.5.2023 v PR Rašovický zlom – Chobot



Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 26.5.2023 v PR Rašovický zlom – Chobot


Modrásek tmavohnědý - Aricia agestis 26.5.2023 v PR Rašovický zlom – Chobot


Mol ozdobný - Euplocamus anthracinalis 26.5.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic




Obaleč - Epiblema sticticana 26.5.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic



Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 26.5.2023 v PR Rašovický zlom – Chobot


Okáč pýrový - Pararge aegeria 26.5.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic


Soumračník jahodníkový  - Pyrgus malvae 26.5.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic


Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 26.5.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic


Vlnopásník vikvový - Scopula floslactata 26.5.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v 26.5.2023 vše. 

Celé série pořízených snímků z tohoto dne jsem uložil do fotogalerií, které se nachází z PR Rašovický zlom – Chobot ZDE,  a ze Ždánického lesa u Heršpic ZDE.



Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  

Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji