středa 6. prosince 2023

Za motýly 24.5.2023

Dne 24.5.2023 jsem se vydal (opět v rámci zdravotní vycházky po operaci) za motýly na dvě louky, které se nachází v katastru obce Němčany. Během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady pouze 11 druhů motýlů a opět se mi potvrdilo, že letošní jaro není pro motýly dobré




Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím několik statistických údajů. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 24.5.2023 na loukách u Němčan jsem pozoroval tyto druhy: Babočka admirál - Vanessa atalanta 3x, Bělásek hrachorový,luční – Leptidea sinapis,juvernica 2x, Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 7x, Kovolesklec gama - Autographa gamma 4x, Modrásek černolemý - Plebejus argus 22x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 2x, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 7x,  Modrásek tmavohnědý - Aricia agestis 1x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 50x, Okáč zední - Lasiommata megera 2x, Světlopáska ostřicová - Deltote deceptoria 4x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty (odkaz ZDE ), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Babočka admirál - Vanessa atalanta 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan


Bělásek hrachorový,luční – Leptidea sinapis,juvernica 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan


Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan


Kovolesklec gama - Autographa gamma 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan


Modrásek černolemý - Plebejus argus 24.5.2023 na louce u kaple na Lutrštéku



Modrásek černolemý - Plebejus argus 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, samec 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan



Modrásek tmavohnědý - Aricia agestis 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan


Okáč zední - Lasiommata megera, samec 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan


Světlopáska ostřicová - Deltote deceptoria 24.5.2023 na zarůstajících loukách u Němčan


A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů 24.5.2023 na loukách u Němčan vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  

Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji