středa 10. ledna 2024

Za motýly 25.9.2023

V noci 25.9.2023 jsem se vydal za motýly do Brna – Líšně, konkrétně do lokace odkaliště, a jednalo se o další společnou výpravu s kolegou Vítem Hotárkem. Na lokaci jsem byl poprvé a během této noci se mi podařilo nafotit dohromady 14 druhů motýlů, z toho 3 úplně poprvé




Nově pozorované a nafocené druhy pro mě byly:  Pestroskvrnka dubová - Dryobotodes eremita, Polnice rozrazilová - Agrochola nitida, Zlatokřídlec topolový - Xanthia ocellaris


Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím několik statistických údajů. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště jsem pozoroval tyto druhy: Blýskavka ořešáková - Amphipyra pyramidea, Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus, Kovolesklec gama - Autographa gamma, Modrohlávek ovocný - Diloba caeruleocephala, Pestroskvrnka dubová - Dryobotodes eremita, Pestroskvrnka hlohová - Allophyes oxyacanthae, Polnice rozrazilová - Agrochola nitida, Polnice šedá - Ammoconia caecimacula, Polnice vrbová - Agrochola lota, Zavíječ červenožlutý - Oncocera semirubella, Zavíječ senomilný - Hypsopygia costalis, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa, Zlatokřídlec topolový - Xanthia ocellaris

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Tentokrát jsem svá pozorování do databáze neuváděl, protože to po vzájemné dohodě provedl zkušenější kolega


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Blýskavka ořešáková - Amphipyra pyramidea 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště



Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště


Kovolesklec gama - Autographa gamma 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště


Modrohlávek ovocný - Diloba caeruleocephala 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště



Pestroskvrnka dubová - Dryobotodes eremita 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště 



Pestroskvrnka hlohová - Allophyes oxyacanthae 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště



Polnice rozrazilová - Agrochola nitida 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště



Polnice šedá - Ammoconia caecimacula 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště



Polnice vrbová - Agrochola lota 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště


Zavíječ červenožlutý - Oncocera semirubella 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště



Zavíječ senomilný - Hypsopygia costalis 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště


Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště



Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště



Zlatokřídlec topolový - Xanthia ocellaris 25.9.2023 Brno-Líšeň, odkaliště





A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 25.9.2023 v Brně - Líšni, odkališti vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  

Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji