pondělí 15. ledna 2024

Za motýly 30.10.2023

V noci 30.10.2023 jsem se vydal za motýly do Ždánického lesa, který se nachází v katastru obce Kobeřice u Brna. Za rychle se zesilujícího větru a klesající teploty jsem myslel, že nic nedoletí, ale nakonec se něco přeci jen ukázalo a během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 8 druhů motýlů




Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím několik statistických údajů. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 30.10.2023 ve Ždánickém lese u Kobeřic jsem pozoroval tyto druhy: Blýskavka ořešáková - Amphipyra pyramidea 1x, Hřbetozubec javorový - Ptilophora plumigera 1x, Polnice buková - Agrochola macilenta 2x, Šedokřídlec lískový - Epirrita dilutata 5x, Zejkovec pozdní - Colotois pennaria 6x, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 2x, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 1x, Zimovnice rudohlavá - Conistra erythrocephala 2x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Blýskavka ořešáková - Amphipyra pyramidea 30.10.2023 ve Ždánickém lese u Kobeřic



Hřbetozubec javorový - Ptilophora plumigera 30.10.2023 ve Ždánickém lese u Kobeřic



Polnice buková - Agrochola macilenta 30.10.2023 ve Ždánickém lese u Kobeřic



Šedokřídlec lískový - Epirrita dilutata 30.10.2023 ve Ždánickém lese u Kobeřic


Zejkovec pozdní - Colotois pennaria 30.10.2023 ve Ždánickém lese u Kobeřic




Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 30.10.2023 ve Ždánickém lese u Kobeřic



Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 30.10.2023 ve Ždánickém lese u Kobeřic



Zimovnice rudohlavá - Conistra erythrocephala 30.10.2023 ve Ždánickém lese u Kobeřic




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 30.10.2023 ve Ždánickém lese u Kobeřic vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  

Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji