pátek 12. ledna 2024

Za motýly 30.9.2023 a 16.10.2023

V noci 30.9.2023 jsem se vydal za motýly do Ždánického lesa, který se nachází v katastru obce Heršpice a byla to na přílet nejhorší výprava tohoto roku, kdy za dvě a půl hodiny přiletěli na světlo dohromady jen 2 jedinci. V noci 16.10.2023 jsem se zúčastnil společné výpravy za samicí Diurnea lipsiella (Šedivěnka podzimní) s kolegy Vítem Hotárkem a Tomášem Foltýnem na lokalitě Kamenný vrch v Brně. Ani tato výprava nebyla úspěšná, a i díky nepřízni počasí jsme na vnadidle a pod „čelovkami“ pozorovali jen 4 druhy. Obě výpravy jsou jasným důkazem toho, že ne vždy se zadaří, ale i to k pozorování motýlů prostě patří




Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z těchto výprav nejdříve pro přehled uvádím několik statistických údajů. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 30.9.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic jsem pozoroval tyto druhy: Plochuška lopuchová - Agonopterix arenella 1x, Zavíječ kopřivový - Pleuroptya ruralis 1x
  • 16.10.2023 v Kamenný vrch v Brně  jsem pozoroval tyto druhy: Pestroskvrnka hnědošedá - Dichonia convergens 1x, Polnice buková - Agrochola macilenta, Zimovnice rudohlavá - Conistra erythrocephala, Žluťásek jižní – Colias alfacariensis

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný.

 

A nyní už přehled pořízených záběrů:


Plochuška lopuchová - Agonopterix arenella 30.9.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic



Zavíječ kopřivový - Pleuroptya ruralis 30.9.2023 ve Ždánickém lese u Heršpic



Pestroskvrnka hnědošedá - Dichonia convergens 16.10.2023 v Kamenný vrch v Brně



Polnice buková - Agrochola macilenta 16.10.2023 v Kamenný vrch v Brně



Zimovnice rudohlavá - Conistra erythrocephala 16.10.2023 v Kamenný vrch v Brně


Žluťásek jižní – Colias alfacariensis 16.10.2023 v Kamenný vrch v Brně


A to je z fotografií pozorovaných druhů v nocích 30.9.2023 a 16.10.2023 vše. Víc jsem toho opravdu nenafotil. 



Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  

Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji