pátek 16. června 2023

Za motýly 13.11.2022

V noci 13.11.2022 jsem se vydal za motýly opět do Ždánického lesa, ale tentokrát do místa, které se nachází v katastru obce Kobeřice u Brna. Během této výpravy se mi opět podařilo nafotit dohromady 8 druhů motýlů




Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 13.11.2022 ve Ždánickém lese u Kobeřic jsem pozoroval tyto druhy: Hedvábnice podzimní - Alsophila aceraria, Hřbetozubec javorový - Ptilophora plumigera, Pestroskvrnka zelenavá - Griposia aprilina, Píďalka podzimní - Operophtera brumata, Tmavoskvrnáč zhoubný - Erannis defoliaria, Zejkovec pozdní - Colotois pennaria, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Hedvábnice podzimní - Alsophila aceraria 13.11.2022 ve Ždánickém lese u Kobeřic



Hřbetozubec javorový - Ptilophora plumigera 13.11.2022 ve Ždánickém lese u Kobeřic






Pestroskvrnka zelenavá - Griposia aprilina 13.11.2022 ve Ždánickém lese u Kobeřic




Píďalka podzimní - Operophtera brumata 13.11.2022 ve Ždánickém lese u Kobeřic





Tmavoskvrnáč zhoubný - Erannis defoliaria 13.11.2022 ve Ždánickém lese u Kobeřic







Zejkovec pozdní - Colotois pennaria 13.11.2022 ve Ždánickém lese u Kobeřic





Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 13.11.2022 ve Ždánickém lese u Kobeřic



Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 13.11.2022 ve Ždánickém lese u Kobeřic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 13.11.2022 ve Ždánickém lese u Kobeřic vše.  Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji