úterý 6. června 2023

Za motýly 30.9.2022

V noci 30.9.2022 jsem se vydal za motýly do Ždánického lesa, který se nachází v katastru obce Kobeřic u Brna a během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady pouze 5 druhů motýlů. Bylo to tím, že podmínky byly vyloženě špatné, ale já se přesto rozhodl, že to zkusím. No, příroda mi jasně ukázala, že je potřeba na ni brát pořád zřetel



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 30.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem pozoroval tyto druhy: Lišejníkovec čtveroskvrnný - Lithosia quadra, Pestroskvrnka zimolezová - Mniotype satura, Píďalka borovicová - Pennithera firmata, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE),  za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Lišejníkovec čtveroskvrnný - Lithosia quadra 30.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna






Pestroskvrnka zimolezová - Mniotype satura 30.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Píďalka borovicová - Pennithera firmata 30.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna




Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 30.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna





Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 30.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 30.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna vše. Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji