pátek 9. června 2023

Za motýly 8.10.2022

V noci 8.10.2022 jsem se opět vydal za motýly do náletového hájku, který se nachází v katastru obce Vážany nad Litavou a během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 8 druhů motýlů




Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 8.10.2022 u Vážan nad Litavou jsem pozoroval tyto druhy: Blýskavka ořešáková - Amphipyra pyramidea, Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus, Pestroskvrnka hlohová - Allophyes oxyacanthae, Polnice buková - Agrochola macilenta, Polnice vrbová - Agrochola lota, Rákosnice velká - Rhizedra lutosa, Zejkovec pozdní - Colotois pennaria, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE),  za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Blýskavka ořešáková - Amphipyra pyramidea 8.10.2022 u Vážan nad Litavou



Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 8.10.2022 u Vážan nad Litavou






Pestroskvrnka hlohová - Allophyes oxyacanthae 8.10.2022 u Vážan nad Litavou




Polnice buková - Agrochola macilenta 8.10.2022 u Vážan nad Litavou



Polnice vrbová - Agrochola lota 8.10.2022 u Vážan nad Litavou



Rákosnice velká - Rhizedra lutosa 8.10.2022 u Vážan nad Litavou



Zejkovec pozdní - Colotois pennaria 8.10.2022 u Vážan nad Litavou




Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 8.10.2022 u Vážan nad Litavou


A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 8.10.2022 u Vážan nad Litavou vše. Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE




P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji