čtvrtek 1. června 2023

Za motýly 2.9.2022

V noci 2.9.2022 jsem se vydal za motýly do nové lokality, která se nachází u tzv. tůní v katastru obce Hrušky (okr.Vyškov).  Podmínky nebyly úplně optimální, a tak jsem během této výpravy nafotil dohromady jen 12 druhů motýlů




Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov) jsem pozoroval tyto druhy: Hrotnokřídlec salátový - Triodia sylvina, Krásněnka dlouhorohá - Carcina quercana, Osenice černé C - Xestia c-nigrum, Osenice žlutoskvrnná - Xestia xanthographa, Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla, Pernatuška škardová - Oxyptilus distans, Travařík travní - Agriphila tristella, Trávnice jílková - Tholera decimalis, Vlnopásník mokřadní - Scopula flaccidaria, Zavíječ senomilný - Hypsopygia costalis, Zavíječ zlatoskvrnný - Pyrausta aurata, Žlutokřídlec šťovíkový - Timandra comae 

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE),  za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Hrotnokřídlec salátový - Triodia sylvina 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)




Krásněnka dlouhorohá - Carcina quercana 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)


Osenice černé C - Xestia c-nigrum 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)


Osenice žlutoskvrnná - Xestia xanthographa 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)


Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)



Pernatuška škardová - Oxyptilus distans 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)




Travařík travní - Agriphila tristella 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)



Trávnice jílková - Tholera decimalis 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)





Vlnopásník mokřadní - Scopula flaccidaria 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)


Zavíječ senomilný - Hypsopygia costalis 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)


Zavíječ zlatoskvrnný - Pyrausta aurata 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)


Žlutokřídlec šťovíkový - Timandra comae 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov)



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 2.9.2022 u Hrušek (okr.Vyškov) vše.  Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


1 komentář:

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji