středa 31. května 2023

Za motýly 1.9.2022

V noci 1.9.2022 jsem se vydal za motýly do lesíku u PP Santon, který se nachází v katastru obce Tvarožná. Bylo to rozhodnutí na poslední chvíli a během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 16 druhů motýlů




Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 1.9.2022 v lesíku u PP Santon jsem pozoroval tyto druhy: Hrotnokřídlec salátový - Triodia sylvina, Kovolesklec řebříčkový - Macdunnoughia confusa, Osenice černé C - Xestia c-nigrum, Osenice žlutoskvrnná - Xestia xanthographa, Píďalka obecná - Epirrhoe alternata, Různorožec trnkový - Peribatodes rhomboidaria, Skvrnopásník brslenový - Ligdia adustata, Travařík károvaný - Catoptria falsella, Travařík travní - Agriphila tristella, Travařka hlínožlutá - Luperina testacea, Trávnička luční - Rivula sericealis, Zavíječ červenožlutý - Oncocera semirubella, Zavíječ domácí - Pyralis farinalis, Zavíječ zlatoskvrnný - Pyrausta aurata, Zlatokřídlec vrbový - Xanthia icteritia, Žlutokřídlec hedvábitý - Idaea straminata

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE),  za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Hrotnokřídlec salátový - Triodia sylvina 1.9.2022 v lesíku u PP Santon



Kovolesklec řebříčkový - Macdunnoughia confusa 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Osenice černé C - Xestia c-nigrum 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Osenice žlutoskvrnná - Xestia xanthographa 1.9.2022 v lesíku u PP Santon



Píďalka obecná - Epirrhoe alternata 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Různorožec trnkový - Peribatodes rhomboidaria 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Skvrnopásník brslenový - Ligdia adustata 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Travařík károvaný - Catoptria falsella 1.9.2022 v lesíku u PP Santon



Travařík travní - Agriphila tristella 1.9.2022 v lesíku u PP Santon



Travařka hlínožlutá - Luperina testacea 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Trávnička luční - Rivula sericealis 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Zavíječ červenožlutý - Oncocera semirubella 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Zavíječ domácí - Pyralis farinalis 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Zavíječ zlatoskvrnný - Pyrausta aurata 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Zlatokřídlec vrbový - Xanthia icteritia 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


Žlutokřídlec hedvábitý - Idaea straminata 1.9.2022 v lesíku u PP Santon


A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 1.9.2022 v lesíku u PP Santon vše. Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


2 komentáře:

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji