sobota 6. května 2023

Za motýly 2.5.2022

V noci 2.5.2022 jsem se vydal za motýly do Ždánického lesa v katastru obce Dambořice.

Během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 28 druhů motýlů a konečně se mi potvrdilo, že i mé značně improvizované vybavení k svícení má nějaké výsledky. O tom, že jsem byl obrovsky nadšený, se asi nemá smysl rozepisovat. Většinu motýlích druhů jsem pozoroval úplně poprvé a tím pádem jsem vůbec netušil na co koukám, a proto jsem si ani nemohl poznamenávat počet jedinců. Rozhodně té noci přiletělo víc motýlů než jsem byl schopný nafotit. Prostě nádhera a další silný zážitek!




Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic jsem pozoroval tyto druhy: Běloskvrnka lísková - Colocasia coryli, Drobnuška brusnicová - Nola confusalis, Hranostajník bukový - Stauropus fagi 5x, Hřbetozubec dubový - Drymonia ruficornis, Hřbetozubec hnědý - Drymonia dodonaea, Hřbetozubec plachý - Peridea anceps, Jarnice hladká - Orthosia gracilis, Jarnice lipová - Orthosia cerasi, Kropenatec žíhaný - Plagodis dolabraria, Lišaj lipový - Mimas tiliae 1x, Očkovec bukový - Cyclophora linearia, Očkovec dubový - Cyclophora punctaria, Očkovec javorový - Cyclophora annularia, Očkovec rudopásný - Cyclophora quercimontaria, Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla, Píďalička jarní - Eupithecia abbreviata, Píďalka hnědohlavá - Ecliptopera silaceata, Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia, Různorožec ovocný - Hypomecis punctinalis, Skvrnopásník lískový - Lomaspilis marginata, Srpokřídlec lipový - Sabra harpagula, Šedivěnka jarní - Diurnea fagella, Šedokřídlec osikový - Lobophora halterata, Šípověnka hojná - Acronicta rumicis, Štětconoš ořechový - Calliteara pudibunda, Zejkovec čtyřměsíčný - Selenia tetralunaria, Zimovnice rezavá - Conistra rubiginea, Zimovnice rudohlavá - Conistra erythrocephala

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE),  za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Běloskvrnka lísková - Colocasia coryli 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic



Drobnuška brusnicová - Nola confusalis 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic



Hranostajník bukový - Stauropus fagi 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic



Hřbetozubec dubový - Drymonia ruficornis 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic 




Hřbetozubec hnědý - Drymonia dodonaea 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Hřbetozubec plachý - Peridea anceps 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic



Jarnice hladká - Orthosia gracilis 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Jarnice lipová - Orthosia cerasi 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic



 Kropenatec žíhaný - Plagodis dolabraria 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic



Lišaj lipový - Mimas tiliae 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


 Očkovec bukový - Cyclophora linearia 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


 Očkovec dubový - Cyclophora punctaria 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


 Očkovec javorový - Cyclophora annularia 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


 Očkovec rudopásný - Cyclophora quercimontaria 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


 Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Píďalička jarní - Eupithecia abbreviata 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Píďalka hnědohlavá - Ecliptopera silaceata 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Různorožec ovocný - Hypomecis punctinalis 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Skvrnopásník lískový - Lomaspilis marginata 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Srpokřídlec lipový - Sabra harpagula 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic



Šedivěnka jarní - Diurnea fagella 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


 Šedokřídlec osikový - Lobophora halterata 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Šípověnka hojná - Acronicta rumicis 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Štětconoš ořechový - Calliteara pudibunda 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic




 Zejkovec čtyřměsíčný - Selenia tetralunaria 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic



 Zimovnice rezavá - Conistra rubiginea 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic


Zimovnice rudohlavá - Conistra erythrocephala 2.5.2022 ve Ždánickém lese v katastru Dambořic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů ve Ždánickém lese v katastru Dambořic v noci 2.5.2022 vše. Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji



2 komentáře:

  1. Hranostajník, Srpokřídlec a Kropenatec u mě vedou! Takže vědomosti z první hromadné výpravy se ti hodily i k té sólo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na každé nové výpravě jsem se vždy něčemu přiučil. Ta hromadná byla první impulz, ale pak jsem se musel naučit sám, co a jak. A to platí do teď. Pořád se učím

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji