středa 24. května 2023

Za motýly 21.6.2022

V noci 21.6.2022 jsem se vydal za motýly na břeh poldru, který se nachází v katastru obce Vážany nad Litavou. Bylo to rozhodnutí na poslední chvíli, svítil jsem tam poprvé a jen krátce, ale i tak se mi během této výpravy podařilo nafotit dohromady 16 druhů motýlů




Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 21.6.2022 u Vážan nad Litavou jsem pozoroval tyto druhy: Hranostajník bílý - Cerura erminea, Můra žlutavá - Conisania luteago, Obaleč kopřivový - Pandemis dumetana, Obaleč třešňový - Archips xylosteana, Osenice černé C - Xestia c-nigrum, Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla, Píďalka krušinová - Philereme transversata, Přástevník bezový - Spilosoma lutea, Různorožec ovocný - Hypomecis punctinalis, Různorožec trnkový - Peribatodes rhomboidaria, Skvrnopásník brslenový - Ligdia adustata, Travařík - Dolicharthria punctalis, Zavíječ zahradní - Anania hortulata, Zobonosec kopřivový - Hypena proboscidalis, Žlutokřídlec lesklý - Idaea fuscovenosa, Žlutokřídlec měsíčkový - Idaea dimidiata

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE),  za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Hranostajník bílý - Cerura erminea 21.6.2022 u Vážan nad Litavou 



Můra žlutavá - Conisania luteago 21.6.2022 u Vážan nad Litavou



Obaleč kopřivový - Pandemis dumetana 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Obaleč třešňový - Archips xylosteana 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Osenice černé C - Xestia c-nigrum 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Píďalka krušinová - Philereme transversata 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Přástevník bezový - Spilosoma lutea 21.6.2022 u Vážan nad Litavou



Různorožec ovocný - Hypomecis punctinalis 21.6.2022 u Vážan nad Litavou





Různorožec trnkový - Peribatodes rhomboidaria 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Skvrnopásník brslenový - Ligdia adustata 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Travařík - Dolicharthria punctalis 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Zavíječ zahradní - Anania hortulata 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Zobonosec kopřivový - Hypena proboscidalis 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Žlutokřídlec lesklý - Idaea fuscovenosa 21.6.2022 u Vážan nad Litavou


Žlutokřídlec měsíčkový - Idaea dimidiata 21.6.2022 u Vážan nad Litavou 




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 21.6.2022 u Vážan nad Litavou vše. Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji



2 komentáře:

  1. Neuvěřitelné a ještě focené v noci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mě pořád fascinuje, co všechno se dá v noci pozorovat. A to jsem viděl zatím jen malou část!

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji