pátek 5. května 2023

Za motýly 29.4.2022

V noci 29.4.2022 jsem se vydal za motýly do bývalé pískovny, která se nachází v katastru obce Němčany.

Během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady pouze 6 druhů motýlů, ale jak jsem popisoval v předešlých příspěvcích, tak stále jsem teprve zkoušel (způsobem pokus-omyl), jak vlastně funguje mechanismus vábení motýlů na světlo. 




Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • Drsnokřídlec třešňový - Lycia hirtaria 5x, Jarnice březnová - Orthosia incerta 1x, Jarnice ovocná - Orthosia gothica 2x, Osenice jívová - Cerastis leucographa 2x, Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 1x , Zavíječ - Doloploca punctulana 1x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE),  za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Drsnokřídlec třešňový - Lycia hirtaria 29.4.2022 v bývalé pískovně u Němčan






Jarnice březnová - Orthosia incerta 29.4.2022 v bývalé pískovně u Němčan






Jarnice ovocná - Orthosia gothica 29.4.2022 v bývalé pískovně u Němčan





Osenice jívová - Cerastis leucographa 29.4.2022 v bývalé pískovně u Němčan




Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 29.4.2022 v bývalé pískovně u Němčan



Zavíječ - Doloploca punctulana 29.4.2022 v bývalé pískovně u Němčan 




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v bývalé pískovně u Němčan v noci 29.4.2022 vše.  Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji