pátek 26. května 2023

Za motýly 30.7.2022

Po delší pauze jsem se vydal za motýly až v noci 30.7.2022. Tehdy jsem svítil na terase rekreační chaty, kde jsem byl na Šumavské dovolené. Chata se nachází v katastru obce Nové Hutě a během tohoto svícení, za ne úplně optimálních podmínek, se mi podařilo nafotit dohromady 13 druhů motýlů




Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě jsem pozoroval tyto druhy: Píďalička vratičová - Eupithecia icterata, Píďalka jívová - Hydriomena furcata, Píďalka konopicová - Perizoma alchemillata, Píďalka osiková - Eulithis populata, Píďalka světlíková - Perizoma blandiata, Píďalka třezalková - Aplocera praeformata, Plavokřídlec stepní - Mythimna pallens, Přástevník medvědí - Arctia caja, Šedovníček – Scopariinae, Travařík stříbroskvrnný - Catoptria permutatella, Trávnice luční - Cerapteryx graminis, Zelenopláštník březový - Geometra papilionaria, Žlutokřídlec čtverotečný - Idaea biselata

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE),  za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Píďalička vratičová - Eupithecia icterata 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě



Píďalka jívová - Hydriomena furcata 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě



Píďalka konopicová - Perizoma alchemillata 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě



Píďalka osiková - Eulithis populata 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě



Píďalka světlíková - Perizoma blandiata 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě


Píďalka třezalková - Aplocera praeformata 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě



Plavokřídlec stepní - Mythimna pallens 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě



Přástevník medvědí - Arctia caja 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě



Šedovníček - Scopariinae 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě


Travařík stříbroskvrnný - Catoptria permutatella 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě 



Trávnice luční - Cerapteryx graminis 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě






Zelenopláštník březový - Geometra papilionaria 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě


Žlutokřídlec čtverotečný - Idaea biselata 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě


A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 30.7.2022 na terase chaty v obci Nové Hutě vše.  Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji