středa 24. května 2023

Za motýly 26.6.2022

V noci 26.6.2022 jsem se nemusel vydávat za motýly nijak daleko, protože jsem zkusil svítit doma na terase. Povětrnostní podmínky byly dobré, ale volba lokality hrozná. Terasa v 1.NP. rodinného domu uprostřed obce Vážany nad Litavou, kde navíc jen pár metrů od sebe svítí pouliční lampa, nebyl zrovna dobrý nápad, ale zkusit jsem to prostě musel a nakonec se mi podařilo nafotit dohromady 8 druhů motýlů




Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 26.6.2022 ve Vážanech nad Litavou jsem pozoroval tyto druhy: Obaleč rybízový - Pandemis cerasana, Obaleč třešňový - Archips xylosteana, Různorožec trnkový - Peribatodes rhomboidaria, Světlopáska ostružiníková - Protodeltote pygarga, Šípověnka černá - Cryphia fraudatricula, Travařík zahradní - Chrysoteuchia culmella, Zavíječ cizopasný - Aphomia sociella, Zavíječ kukuřičný - Ostrinia nubilalis 

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE),  za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Obaleč rybízový - Pandemis cerasana 26.6.2022 ve Vážanech nad Litavou


Obaleč třešňový - Archips xylosteana 26.6.2022 ve Vážanech nad Litavou


Různorožec trnkový - Peribatodes rhomboidaria 26.6.2022 ve Vážanech nad Litavou


Světlopáska ostružiníková - Protodeltote pygarga 26.6.2022 ve Vážanech nad Litavou



Šípověnka černá - Cryphia fraudatricula 26.6.2022 ve Vážanech nad Litavou



Travařík zahradní - Chrysoteuchia culmella 26.6.2022 ve Vážanech nad Litavou



Zavíječ cizopasný - Aphomia sociella 26.6.2022 ve Vážanech nad Litavou



Zavíječ kukuřičný - Ostrinia nubilalis 26.6.2022 ve Vážanech nad Litavou



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 26.6.2022 ve Vážanech nad Litavou vše. Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji



2 komentáře:

  1. Co takhle vydat atlas motýlů.Já jsem letos nafotila prvního motýla,babočku,hurááá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na takovou publikaci nejsou moje záběry dost dobré. Je spousta jiných, kteří mají fotografie na úplně jiné úrovni.
      K nafocení prvního letošního motýla moc blahopřeji. Teď by to mělo začít lítat úplně všude

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji