neděle 4. června 2023

Za motýly 25.9.2022

V noci 25.9.2022 jsem se vydal za motýly do Ždánického lesa, který se nachází v katastru obce Heršpice. Bylo to po delší pauze (vynucené nemocí) a tak jsem si to vychutnával, i když během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady jen 13 druhů motýlů




Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic jsem pozoroval tyto druhy: Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 2x, Krásněnka dlouhorohá - Carcina quercana 2x, Lišejníkovec čtveroskvrnný - Lithosia quadra 1x, Lišejníkovec půvabný - Miltochrista miniata 2x, Obaleč - Acleris lacordairana 1x, Obaleč - Acleris rhombana 1x, Píďalka borovicová - Pennithera firmata 1x, Polnice jívová - Agrochola circellaris 5x, Polnice šťovíková - Agrochola laevis 1x,  Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 2x, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 4x, Zlatokřídlec lipový - Tiliacea citrago 11x, Zobonosec kopřivový - Hypena proboscidalis 1x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE),  za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic




Krásněnka dlouhorohá - Carcina quercana 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



Lišejníkovec čtveroskvrnný - Lithosia quadra 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



Lišejníkovec půvabný - Miltochrista miniata 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



Obaleč - Acleris lacordairana 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Obaleč - Acleris rhombana 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Píďalka borovicová - Pennithera firmata 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Polnice jívová - Agrochola circellaris 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic




Polnice šťovíková - Agrochola laevis 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



Zlatokřídlec lipový - Tiliacea citrago 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



Zobonosec kopřivový - Hypena proboscidalis 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 25.9.2022 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic vše. Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji