středa 14. února 2024

Za motýly 12.2.2024

V noci 12.2.2024 jsem se vydal za motýly do lesíka v katastru obce Prace, který se nachází poblíž památníku Mohyla míru. Na místo jsem dorazil už po 16.30 hod., abych opět zkusil (a opět bez úspěchu) najít bezkřídlou samici Phigalia pilosaria. Svítit jsem začal v 17.30 hod. při teplotě 9 stupňů a končil jsem v 21.00 hod. při teplotě 4 stupně. Celý večer vál mírný vítr a bylo polojasno, na obloze byl vidět srpeček měsíce. Během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 8 rozpoznatelných druhů motýlů, z toho jeden ve stádiu housenky, což většinou nefotím



Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 12.2.2024 v lesíku u Mohyly míru jsem pozoroval tyto druhy: Blýskavka mramorovaná - Phlogophora meticulosa (housenka) 1x, Drsnokřídlec hrušňový - Phigalia pilosaria 16x, Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 2x, Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria 2x, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 1x, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 1x, Zimovnice hojná - Conistra rubiginosa 3x, Zimovnice rudohlavá - Conistra erythrocephala 2x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Blýskavka mramorovaná - Phlogophora meticulosa (housenka) 12.2.2024 v lesíku u Mohyly míru





Drsnokřídlec hrušňový - Phigalia pilosaria 12.2.2024 v lesíku u Mohyly míru





Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 12.2.2024 v lesíku u Mohyly míru





Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria 12.2.2024 v lesíku u Mohyly míru




Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 12.2.2024 v lesíku u Mohyly míru



Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 12.2.2024 v lesíku u Mohyly míru



Zimovnice hojná - Conistra rubiginosa 12.2.2024 v lesíku u Mohyly míru





Zimovnice rudohlavá - Conistra erythrocephala 12.2.2024 v lesíku u Mohyly míru





A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 12.2.2024 v lesíku u Mohyly míru vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji