neděle 4. února 2024

Za motýly 3.2.2024

V noci 3.2.2024 jsem se vydal na první letošní výpravu za motýly. Vyrazil jsem do Ždánického lesa, který se nachází v katastru obce Heršpice, okolo 17. hodiny a vydržel tam asi do 20.15 hod. Teplota byla při příjezdu kolem 8 stupňů, při odchodu už jen 4 stupně, a  navíc foukal silný vítr. Během této výpravy jsem pozoroval přes 40 jedinců a podařilo se mi nafotit dohromady 6 rozpoznatelných druhů motýlů. 




Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 3.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic jsem pozoroval tyto druhy: Drsnokřídlec hrušňový - Phigalia pilosaria 20x, Hedvábnice jarní - Alsophila aescularia 2x, Píďalka lípová - Chloroclysta siterata 1x, Tmavoskvrnáč dubový - Agriopis leucophaearia 2x, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 14x, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 6x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Drsnokřídlec hrušňový - Phigalia pilosaria 3.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic









Hedvábnice jarní - Alsophila aescularia 3.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic






Píďalka lípová - Chloroclysta siterata 3.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Tmavoskvrnáč dubový - Agriopis leucophaearia 3.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 3.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic








Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 3.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic








A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 3.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji



3 komentáře:

  1. Díky moc anonymní!!! Stačí mírné oteplení a v lese už to v noci žije.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Patriku,moc pékné,fandím ti a přeji hodné štěstí na tvých výpravách!

    OdpovědětVymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji