sobota 17. února 2024

Za motýly 15.2.2024

V noci 15.2.2024 jsem se vydal za motýly na nové místo do Ždánického lesa, které se nachází v katastru obce Heršpice. Celý den bylo zataženo, dopoledne i sprchlo, ale odpoledne se to uklidnilo a já si řekl, že to zkusím. Do lesa jsem se dostal až po 17. hodině, byla slabá mlha, bezvětří a teplota 8 stupňů. Svítit jsem začal okolo 17.30 hod. a končil jsem ve 22.00 hod. při teplotě 4 stupně. Během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 11 rozpoznatelných druhů motýlů, z toho jeden ve stádiu housenky




Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic jsem pozoroval tyto druhy: Běloskvrnáč pampeliškový - Amata phegea (housenky) 20x, Drsnokřídlec hrušňový - Phigalia pilosaria 7x, Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 1x, Hedvábnice jarní - Alsophila aescularia 4x, Obaleč předjarní - Tortricodes alternella 6x, Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla 2x, Tmavoskvrnáč dubový - Agriopis leucophaearia 6x, Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria 12x, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 2x, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 1x, Zimovnice rezavá - Conistra rubiginea 2x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Běloskvrnáč pampeliškový - Amata phegea (housenka) 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Drsnokřídlec hrušňový - Phigalia pilosaria 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Hedvábnice jarní - Alsophila aescularia 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Obaleč předjarní - Tortricodes alternella 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Tmavoskvrnáč dubový - Agriopis leucophaearia 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic







Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Zimovnice rezavá - Conistra rubiginea 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 15.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji