čtvrtek 22. února 2024

Za motýly 20.2.2024

V noci 20.2.2024 jsem se vydal za motýly na oblíbenou lokaci poblíž Červeného kříže ve Ždánickém lese, která se nachází v katastru obce Heršpice. Při příjezdu na místo po 17. hodině bylo polojasno, měsíc už docela dost svítil a teploměr ukazoval pouhých šest stupňů, což mě překvapilo, protože to bylo o celé tři stupně méně, než když jsem o pár minut dříve vyrážel z nedalekého domova. Svítit jsem začal v 17.30 hod. a skončil okolo 22. hod. při teplotě pouhých tří stupňů. Během tohoto večera vál jen mírný vítr, postupně se zatáhlo a občas i slabě sprchlo. Navzdory všem těmto okolnostem něco po lese létalo, a mě se tak mohlo podařit během této výpravy nafotit dohromady 10 rozpoznatelných druhů motýlů.




Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic jsem pozoroval tyto druhy: Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 5x, Hedvábnice jarní - Alsophila aescularia 6x, Jarnice menší - Orthosia cruda 1x, Obaleč předjarní - Tortricodes alternella 6x, Tmavoskvrnáč dubový - Agriopis leucophaearia 3x, Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria 14x, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 4x, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 1x, Zimovnice rezavá - Conistra rubiginea 1x, Zimovnice rudohlavá - Conistra erythrocephala 1x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic






Hedvábnice jarní - Alsophila aescularia 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Jarnice menší - Orthosia cruda 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Obaleč předjarní - Tortricodes alternella 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Tmavoskvrnáč dubový - Agriopis leucophaearia 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic







Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Zimovnice rezavá - Conistra rubiginea 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Zimovnice rudohlavá - Conistra erythrocephala 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 20.2.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic  vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji