sobota 16. března 2024

Za motýly 14.3.2024

V noci ze čtvrtka na pátek jsem se vydal za motýly do PP Člupy, konkrétně do části, která se nachází v katastru obce Křižanovice. Jednalo se o společnou výpravu, jejímž cílem bylo potvrzení výskytu motýla Lycia zonaria (což se podařilo), a zůčastnili se jí i kolegové Vít Hotárek, Tomáš Foltýn, Leoš Říčánek a Michal Absolín. Podmínky byly takřka ideální, protože bylo téměř bezvětří a teplota v noci se pohybovala v rozmezí od 9. do 7. stupňů.  Já na místo dorazil okolo 22. hodiny a končil jsem ve 2.00 hodiny. Na svém stanovišti se mi podařilo nafotit dohromady 13 rozpoznatelných druhů motýlů, z toho 3 úplně poprvé. Kolegové měli větší úspěch, ale o tom samozřejmě psát nebudu




Nově pozorované a nafocené druhy pro mě byly: Drsnokřídlec bělopásný - Lycia zonaria, Můra ozdobná - Perigrapha i-cinctum, Šedokřídlec zimolezový - Trichopteryx polycommata


Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 14.3.2024 v PP Člupy jsem pozoroval tyto druhy: Běloskvrnka trnková - Valeria oleagina 4x, Drsnokřídlec bělopásný - Lycia zonaria 2x, Drsnokřídlec třešňový - Lycia hirtaria 2x, Jarnice březnová - Orthosia incerta 8x, Jarnice lipová - Orthosia cerasi 10x, Jarnice menší - Orthosia cruda 6x, Jarnice ovocná - Orthosia gothica 5x, Můra ozdobná - Perigrapha i-cinctum 2x, Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla 2x, Píďalka šípková - Earophila badiata 2x, Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 2x, Šedokřídlec zimolezový - Trichopteryx polycommata 1x, Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria 2x


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Běloskvrnka trnková - Valeria oleagina 14.3.2024 v PP Člupy





Drsnokřídlec bělopásný - Lycia zonaria 14.3.2024 v PP Člupy






Drsnokřídlec třešňový - Lycia hirtaria 14.3.2024 v PP Člupy




Jarnice březnová - Orthosia incerta 14.3.2024 v PP Člupy






Jarnice lipová - Orthosia cerasi 14.3.2024 v PP Člupy





Jarnice menší - Orthosia cruda 14.3.2024 v PP Člupy




Jarnice ovocná - Orthosia gothica 14.3.2024 v PP Člupy





Můra ozdobná - Perigrapha i-cinctum 14.3.2024 v PP Člupy







Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla 14.3.2024 v PP Člupy¨



Píďalka šípková - Earophila badiata 14.3.2024 v PP Člupy





Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 14.3.2024 v PP Člupy





Šedokřídlec zimolezový - Trichopteryx polycommata 14.3.2024 v PP Člupy




Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria 14.3.2024 v PP Člupy





A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 14.3.2024 v PP Člupy u Křižanovic vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


4 komentáře:

  1. Patriku, jsou to šperky, jsou nádherný a máš to opravdu moc pěkně nafocený :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za slova chvály! Od tebe si toho vždy vážím

      Vymazat
  2. V létě bychom mohli zkusit ten hlavní prostor PP Člupy, prozkoumat to, co nám tam přiletí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam to bude trošku náročnější s dostupností, ale jsem rozhodně pro. Láká mě to tam už dlouho

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji