úterý 5. března 2024

Za motýly 29.2.2024

V noci 29.2.2024 jsem se vydal za motýly do Ždánického lesa, který se nachází v katastru obce Dambořice. Jednalo se o stejné místo, které jsem poprvé navštívil začátkem měsíce a vypadá to, že to bude další z mých oblíbených. Na lokalitu jsem dorazil okolo 18.00 hod. a během chvíle jsem začal svítit. Teplota v tu dobu byla 11 stupňů,  když jsem končil ve 22.30 hod. tak bylo už jen 7 stupňů. Zpočátku vál jen mírný vítr, ale v průběhu večera docela zesílil. Během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 15 rozpoznatelných druhů motýlů, z toho 5 letos poprvé




Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic jsem pozoroval tyto druhy: Drsnokřídlec dubový - Apocheima hispidaria 6x, Drsnokřídlec lipový - Biston strataria 3x, Drsnokřídlec ovocný - Lycia pomonaria 2x, Dřevobarvec jarní - Brachionycha nubeculosa 5x, Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 2x, Dřevobarvec stromový - Lithophane socia 1x, Hedvábnice jarní - Alsophila aescularia 20x, Jarnice březnová - Orthosia incerta 8x, Jarnice černoskvrnná - Anorthoa munda 4x, Jarnice menší - Orthosia cruda 10x, Obaleč předjarní - Tortricodes alternella 15x, Tmavoskvrnáč dubový - Agriopis leucophaearia 6x, Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria 12x, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 4x, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 3x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Drsnokřídlec dubový - Apocheima hispidaria  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic




Drsnokřídlec lipový - Biston strataria  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic






Drsnokřídlec ovocný - Lycia pomonaria  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic




Dřevobarvec jarní - Brachionycha nubeculosa  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic






Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic




Dřevobarvec stromový - Lithophane socia  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic






Hedvábnice jarní - Alsophila aescularia  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic




Jarnice březnová - Orthosia incerta  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic





Jarnice černoskvrnná - Anorthoa munda  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic





Jarnice menší - Orthosia cruda  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic






Obaleč předjarní - Tortricodes alternella  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic






Tmavoskvrnáč dubový - Agriopis leucophaearia  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic




Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic




Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic




Zimovnice dravá - Eupsilia transversa  29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 29.2.2024 ve Ždánickém lese u Dambořic vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji