neděle 24. března 2024

Za motýly 22.3.2024

V noci 22.3.2024 jsem se vydal za motýly do PP Polámánky, která se nachází v katastru obce Kobeřice u Brna. Počasí bylo absolutně proměnlivé, kdy na obloze bylo od polojasna (s mocně svítícím měsícem), přes skoro zataženo, až po zataženo se slabým deštěm. Vítr chvíly silně foukal, hned na to bylo bezvětří. A to vše se rychle střídalo. Chtěl jsem kvůli tomu několikrát odejít, ale vždy něco přiletělo a já tak na lokaci zůstal. Teplota byla po 18. hodině okolo 12 stupňů, a když jsem o půlnoci odcházel, tak bylo 7 stupňů. Navzdory výše uvedenému se mi během této výpravy podařilo nafotit dohromady 13 rozpoznatelných druhů motýlů, z toho jeden úplně poprvé




Nově pozorovaný a nafocený druh pro mě byl: Osenice jarní - Cerastis rubricosa


Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 22.3.2024 v PP Polámánky jsem pozoroval tyto druhy: Běloskvrnka trnková - Valeria oleagina 4x, Jarnice březnová - Orthosia incerta 12x, Jarnice lipová - Orthosia cerasi 2x, Jarnice menší - Orthosia cruda 4x, Jarnice ovocná - Orthosia gothica 3x, Obaleč - Doloploca punctulana 1x, Osenice jarní - Cerastis rubricosa 1x, Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla 1x, Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 1x, Skvrnopásník brslenový - Ligdia adustata 8x, Srpokřídlec trnkový - Cilix glaucata 2x, Šedokřídlec zimolezový - Trichopteryx polycommata 2x, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 1x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Běloskvrnka trnková - Valeria oleagina 22.3.2024 v PP Polámánky





Jarnice březnová - Orthosia incerta 22.3.2024 v PP Polámánky








Jarnice lipová - Orthosia cerasi 22.3.2024 v PP Polámánky




Jarnice menší - Orthosia cruda 22.3.2024 v PP Polámánky




Jarnice ovocná - Orthosia gothica 22.3.2024 v PP Polámánky






Obaleč - Doloploca punctulana 22.3.2024 v PP Polámánky




Osenice jarní - Cerastis rubricosa 22.3.2024 v PP Polámánky




Pernatuška svlačcová - Emmelina monodactyla 22.3.2024 v PP Polámánky




Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 22.3.2024 v PP Polámánky





Skvrnopásník brslenový - Ligdia adustata 22.3.2024 v PP Polámánky




Srpokřídlec trnkový - Cilix glaucata 22.3.2024 v PP Polámánky





Šedokřídlec zimolezový - Trichopteryx polycommata 22.3.2024 v PP Polámánky





Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 22.3.2024 v PP Polámánky




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 22.3.2024 v PP Polámánky vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji