neděle 31. března 2024

Za motýly 29.3.2024

V noci 29.3.2024 jsem se vydal za motýly do Ždánického lesa, který se nachází v katastru obce Heršpice. Celý den foukal silný vítr, ale předpověď slibovala, že se to večer utiší a navíc se i zatáhne, tak jsem zkusil vyrazit na další pokus o pozorování strakáče. Bohužel nic z toho nevyšlo. Chtěl jsem jít původně na jiné místo, ale silný vítr mě od toho odradil, a tak jsem zkusil svítit u jiného březového háje, který je o něco více chráněn před větrem. Strakáč sice nepřiletěl, ale ukázalo se dost jiných druhů, kteří v tento čas obyčejně ještě nelétají, což mě samozřejmě potěšilo a příjemně překvapilo. Svítit jsem začal v 19.00 hod. při polojasné obloze a teplotě 14 stupňů. Skončil jsem v 23.45 hod. za silného větru a svitu měsíce při teplotě 10 stupňů. Během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 18 rozpoznatelných druhů motýlů, z nichž jeden šel určit bohužel jen rodově




Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic jsem pozoroval tyto druhy: Běloskvrnka lísková - Colocasia coryli 3x, Dřevobarvec jarní - Brachionycha nubeculosa 6x, Hranostajník bukový - Stauropus fagi 2x, Hřbetozubec dubový - Drymonia ruficornis 4x, Hřbetozubec plachý - Peridea anceps 1x, Jarnice březnová - Orthosia incerta 8x, Jarnice černoskvrnná - Anorthoa munda 4x, Jarnice lipová - Orthosia cerasi 4x, Jarnice menší - Orthosia cruda 6x, Jarnice ovocná - Orthosia gothica 10x, Můřice dubová - Polyploca ridens 2x, Obaleč - Acleris sp. 1x, Různorožec lipový - Paradarisa consonaria 2x, Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 4x, Šedivěnka jarní - Diurnea fagella 12x, Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria, samice 1x, Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 1x, Zimovnice rezavá - Conistra rubiginea 1x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Běloskvrnka lísková - Colocasia coryli 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Dřevobarvec jarní - Brachionycha nubeculosa 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic






Hranostajník bukový - Stauropus fagi 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Hřbetozubec dubový - Drymonia ruficornis 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic






Hřbetozubec plachý - Peridea anceps 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Jarnice březnová - Orthosia incerta 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Jarnice černoskvrnná - Anorthoa munda 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Jarnice lipová - Orthosia cerasi 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Jarnice menší - Orthosia cruda 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Jarnice ovocná - Orthosia gothica 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Můřice dubová - Polyploca ridens 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Obaleč - Acleris sp. 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Různorožec lipový - Paradarisa consonaria 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Šedivěnka jarní - Diurnea fagella 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Tmavoskvrnáč tečkovaný - Agriopis marginaria, samice 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Zimovnice brusnicová - Conistra vaccinii 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Zimovnice rezavá - Conistra rubiginea 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 29.3.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji