středa 3. dubna 2024

Za motýly 2.4.2024

V úterní noci 2.4.2024 jsem se vydal za motýly do Ždánického lesa, který se nachází v katastru obce Žarošice. Opět jsem zkoušel najít v březových hájích strakáče a opět bez úspěchu. Počasí tradičně ignorovalo předpověď, a tak místo utišení větru foukalo čím dál víc, a teploty při zcela jasné obloze rychle klesaly. Svítit jsem začal po 20. hod. , kdy byla teplota 9 stupňů, a skončil jsem kvůli vichru už po 22. hodině při teplotě 5 stupňů. Vzhledem k podmínkám byl přílet dost slabý, a nakonec se mi během této výpravy podařilo nafotit dohromady 10 rozpoznatelných druhů motýlů, z toho 2 letos poprvé



Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic jsem pozoroval tyto druhy: Běloskvrnka trnková - Valeria oleagina 1x, Jarnice březnová - Orthosia incerta 6x, Jarnice černoskvrnná - Anorthoa munda 2x, Jarnice lipová - Orthosia cerasi 3x, Jarnice menší - Orthosia cruda 6x, Jarnice ovocná - Orthosia gothica 2x, Šedivěnka jarní - Diurnea fagella 1x, Šedokřídlec osikový - Lobophora halterata 1x, Zejkovec řešetlákový - Selenia dentaria 1x, Zimovnice rezavá - Conistra rubiginea 2x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už ukázka pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Běloskvrnka trnková - Valeria oleagina 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic



Jarnice březnová - Orthosia incerta 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic




Jarnice černoskvrnná - Anorthoa munda 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic




Jarnice lipová - Orthosia cerasi 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic




Jarnice menší - Orthosia cruda 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic



Jarnice ovocná - Orthosia gothica 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic




Šedivěnka jarní - Diurnea fagella 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic



Šedokřídlec osikový - Lobophora halterata 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic




Zejkovec řešetlákový - Selenia dentaria 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic




Zimovnice rezavá - Conistra rubiginea 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic




A to je z fotografií pozorovaných druhů v noci 2.4.2024 ve Ždánickém lese u Žarošic vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji