sobota 20. dubna 2024

Za motýly 7.4.2024

V noci 7.4.2024 jsem se vydal za motýly na oblíbené místo poblíž Červeného kříže ve Ždánickém lese, které se nachází v katastru obce Heršpice. Bylo polojasno, ale docela větrno. Svítit jsem začal ve 20.00 hod. při teplotě 19. stupňů a skončil jsem o půlnoci při teplotě 15. stupňů. Během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 27 rozpoznatelných druhů motýlů, z toho jeden úplně poprvé





Nově pozorovaný a nafocený druh pro mě byl: Martináč bukový - Aglia tau


Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic jsem pozoroval tyto druhy: Běloskvrnka lísková - Colocasia coryli 4x, Drobnuška brusnicová - Nola confusalis 2x, Drsnokřídlec třešňový - Lycia hirtaria 1x, Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 5x, Dřevobarvec stromový - Lithophane socia 2x, Hranostajník bukový - Stauropus fagi 3x, Hřbetozubec dubový - Drymonia ruficornis 3x, Jarnice březnová - Orthosia incerta 8x, Jarnice černoskvrnná - Anorthoa munda 2x, Jarnice lipová - Orthosia cerasi 5x, Jarnice menší - Orthosia cruda 1x, Jarnice ovocná - Orthosia gothica 8x, Kropenatec žíhaný - Plagodis dolabraria 6x, Lišejníkovec žlutý - Eilema sororcula 2x, Martináč bukový - Aglia tau 1x, Můřice dubová - Polyploca ridens 1x, Osenice jívová - Cerastis leucographa 1x, Píďalička jarní - Eupithecia abbreviata 4x, Píďalka obecná - Epirrhoe alternata 1x, Různorožec lipový - Paradarisa consonaria 2x, Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 4x, Skvrnopásník brslenový - Ligdia adustata 3x, Šedokřídlec osikový - Lobophora halterata 8x, Zejkovec čtyřměsíčný - Selenia tetralunaria 3x, Zejkovec řešetlákový - Selenia dentaria 1x, Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 1x, Zobonosec chmelový - Hypena rostralis 2x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Běloskvrnka lísková - Colocasia coryli 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic





Drobnuška brusnicová - Nola confusalis 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Drsnokřídlec třešňový - Lycia hirtaria 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Dřevobarvec stromový - Lithophane socia 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Hranostajník bukový - Stauropus fagi 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Hřbetozubec dubový - Drymonia ruficornis 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Jarnice březnová - Orthosia incerta 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Jarnice černoskvrnná - Anorthoa munda 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Jarnice lipová - Orthosia cerasi 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Jarnice menší - Orthosia cruda 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Jarnice ovocná - Orthosia gothica 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Kropenatec žíhaný - Plagodis dolabraria 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Lišejníkovec žlutý - Eilema sororcula 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Martináč bukový - Aglia tau 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic






Můřice dubová - Polyploca ridens 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Osenice jívová - Cerastis leucographa 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Píďalička jarní - Eupithecia abbreviata 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Píďalka obecná - Epirrhoe alternata 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Různorožec lipový - Paradarisa consonaria 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Různorožec orlíčkový - Ectropis crepuscularia 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Skvrnopásník brslenový - Ligdia adustata 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Šedokřídlec osikový - Lobophora halterata 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic




Zejkovec čtyřměsíčný - Selenia tetralunaria 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Zejkovec řešetlákový - Selenia dentaria 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Zimovnice dravá - Eupsilia transversa 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



Zobonosec chmelový - Hypena rostralis 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 7.4.2024 ve Ždánickém lese u Heršpic vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


2 komentáře:

  1. Kropenatec, martináč a ten první zejkovec. To jsou moji favoriti. Jinak zas mě překvapuješ jak když se do něčeho zabereš jak se rychle zlepšuješ. Tohle už jsou parádní fotky s krásnými detaily.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten martináč mě moc potěšil, dlouho jsme se míjeli !
      Díky za pochvalu! Dlouho trvalo, než jsem našel to správné nastavení foťáku (pořád nemám zrcadlovku), ale pořád mi vychází na jeden dobrý záběr tak dvacet špatných. No, pořád je co zlepšovat. Ale baví mě to, a to je hlavní

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji