neděle 28. dubna 2024

Za motýly 12.4.2024

V noci 12.4.2024 jsem se vydal za motýly do lesa, který se nachází v katastru obce Pozořice. Bylo polojasno, vál jen mírný vítr a teplota se pohybovala v rozmezí 17 až 11 stupňů, což vzhledem k datu bylo přímo parádní. Bohužel výsledky tohoto pozorování však ovlivnila technická závada na foťáku, kdy jsem měl problémy se zápisem na paměťovou kartu. Nejdříve se to stávalo jen občas, ale kolem 22.50 hod. už se mi nedařilo uložit žádné nové snímky. Nepomohla ani výměna za náhradní kartu a tak jsem v 23.00 hod. musel pozorování ukončit. Přesto všechno se mi během této výpravy podařilo nafotit dohromady 14 rozpoznatelných druhů motýlů, z toho 2 úplně poprvé




Nově pozorované a nafocené druhy pro mě byly:  Bourovec zejkovaný - Phyllodesma tremulifolia a Zeleněnka buková - Pseudoips prasinana


Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 12.4.2024 v lese u Pozořic jsem pozoroval tyto druhy: Běloskvrnka lísková - Colocasia coryli 1x, Bourovec zejkovaný - Phyllodesma tremulifolia 2x, Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 4x, Hranostajník bukový - Stauropus fagi 3x, Hřbetozubec dubový - Drymonia ruficornis 2x, Hřbetozubec plachý - Peridea anceps 2x, Jarnice lipová - Orthosia cerasi 1x, Kropenatec žíhaný - Plagodis dolabraria 1x, Můra trávová - Egira conspicillaris 1x, Píďalička jarní - Eupithecia abbreviata 3x, Píďalka lípová - Chloroclysta siterata 1x, Srpokřídlec bukový - Watsonalla cultraria 2x, Zejkovec čtyřměsíčný - Selenia tetralunaria 3x, Zeleněnka buková - Pseudoips prasinana 1x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Běloskvrnka lísková - Colocasia coryli 12.4.2024 u Pozořic




Bourovec zejkovaný - Phyllodesma tremulifolia 12.4.2024 u Pozořic








Dřevobarvec lesní - Lithophane ornitopus 12.4.2024 u Pozořic





Hranostajník bukový - Stauropus fagi 12.4.2024 u Pozořic




Hřbetozubec dubový - Drymonia ruficornis 12.4.2024 u Pozořic






Hřbetozubec plachý - Peridea anceps 12.4.2024 u Pozořic






Jarnice lipová - Orthosia cerasi 12.4.2024 u Pozořic



Kropenatec žíhaný - Plagodis dolabraria 12.4.2024 u Pozořic



Můra trávová - Egira conspicillaris 12.4.2024 u Pozořic




Píďalička jarní - Eupithecia abbreviata 12.4.2024 u Pozořic



Píďalka lípová - Chloroclysta siterata 12.4.2024 u Pozořic



Srpokřídlec bukový - Watsonalla cultraria 12.4.2024 u Pozořic




Zejkovec čtyřměsíčný - Selenia tetralunaria 12.4.2024 u Pozořic





Zeleněnka buková - Pseudoips prasinana 12.4.2024 u Pozořic






A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 12.4.2024 v lese u Pozořic vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE


P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji