středa 24. dubna 2024

Za motýly 11.4.2024

V noci 11.4.2024 jsem se vydal za motýly do PP Santon, která se nachází v katastru obce Tvarožná, jenže tam bylo tolik milenců, že jsem to prostě vzdal. Na výpravu jsem vyrazil dost pozdě (ještě hodinu před výjezdem jsem ani netušil že pojedu) a na místo dorazil až po západu slunce, takže zajet na jinou lokalitu už nepřicházelo v úvahu. Proto jsem hledal nějaký příhodný kout bez lidí v nejbližším okolí, a to se mi nakonec podařilo v náletovém hájku poblíž jezírka pod parkovištěm u Rohlenky. Počasí bylo dobré, jasno a bezvětří, teplota ve 20.30 hod. 14 stupňů, a před půlnocí, když jsem končil, bylo ještě stále 8 stupňů. Na to, že lokalita byla opravdu z nouze cnost, to nakonec nebylo tak zlé, protože se mi během této výpravy podařilo nafotit dohromady 13 rozpoznatelných druhů motýlů, což jsem ani nečekal




Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 11.4.2024 u Tvarožné jsem pozoroval tyto druhy: Běloskvrnka lísková - Colocasia coryli 2x, Hřbetozubec dvouzubý - Pterostoma palpina 1x, Jarnice březnová - Orthosia incerta 4x, Jarnice ovocná - Orthosia gothica 5x, Můra trávová - Egira conspicillaris 1x, Píďalka křenová - Xanthorhoe fluctuata 2x, Píďalka obecná - Epirrhoe alternata 6x, Píďalka šípková - Earophila badiata 1x, Různorožec ovocný - Hypomecis punctinalis 2x, Skvrnopásník brslenový - Ligdia adustata 2x, Skvrnopásník lískový - Lomaspilis marginata 4x, Šedokřídlec osikový - Lobophora halterata 1x, Šípověnka hojná - Acronicta rumicis 2x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Běloskvrnka lísková - Colocasia coryli 11.4.2024 u Tvarožné




Hřbetozubec dvouzubý - Pterostoma palpina 11.4.2024 u Tvarožné





Jarnice březnová - Orthosia incerta 11.4.2024 u Tvarožné





Jarnice ovocná - Orthosia gothica 11.4.2024 u Tvarožné



Můra trávová - Egira conspicillaris 11.4.2024 u Tvarožné





Píďalka křenová - Xanthorhoe fluctuata 11.4.2024 u Tvarožné




Píďalka obecná - Epirrhoe alternata 11.4.2024 u Tvarožné





Píďalka šípková - Earophila badiata 11.4.2024 u Tvarožné




Různorožec ovocný - Hypomecis punctinalis 11.4.2024 u Tvarožné




Skvrnopásník brslenový - Ligdia adustata 11.4.2024 u Tvarožné




Skvrnopásník lískový - Lomaspilis marginata 11.4.2024 u Tvarožné




Šedokřídlec osikový - Lobophora halterata 11.4.2024 u Tvarožné



Šípověnka hojná - Acronicta rumicis 11.4.2024 u Tvarožné





A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 11.4.2024 u Tvarožné vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE



P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji