čtvrtek 3. října 2024

Za motýly 16.8.2024

V noci 16.8.2024 jsem opět zkusil pozorovat motýly u nás na dvorku, který se nachází zhruba uprostřed obce Vážany nad Litavou. Chtěl jsem posvítit jen do doby, než přijde bouřka, ovšem ta se dostavila daleko dříve, než ukazovala předpověď, a tak jsem to zkusil i po té bouřce. No, úplně dobrý nápad to nebyl, protože přílet byl dost slabý, ale alespoň zase mám novou zkušenost. Poprvé jsem začal svítit v 21.00 hod. při teplotě 28 stupňů, ale ta zmiňovaná bouřka mě už 21.30 hod. zahnala domů. Druhý pokus jsem zahájil ve 22.30 hod. při teplotě 21 stupňů a zakončil to ve 2.45 hod. při teplotě 18 stupňů. Celou dobu bylo zataženo a vál jen mírný vítr. Během této noci se mi podařilo nafotit dohromady 27 rozpoznatelných druhů motýlů, z toho jeden úplně poprvé




Nově pozorovaným a nafoceným druhem pro mě byla:

  • Šípověnka - Bryophila felina


Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z tohoto pozorování nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou jsem pozoroval tyto druhy: Blýskavka jitrocelová - Hoplodrina ambigua, Blýskavka travní - Thalpophila matura (2x), Černopáska bavlníková - Helicoverpa armigera, Lišejnice šedá - Laspeyria flexula, Lišejníkovec čtveroskvrnný - Lithosia quadra, Lišejníkovec vroubený - Eilema complana, Lišejníkovec žlutohlavý - Eilema caniola, Můra kapustová - Lacanobia oleracea, Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata, Různorožec trnkový - Peribatodes rhomboidaria (2x), Šípověnka - Bryophila felina, Travařík - Agriphila inquinatella, Zavíječ přelétavý - Udea ferrugalis, Zavíječ voskový - Galleria mellonella (2x), Zobonosec kopřivový - Hypena proboscidalis, Žlutavka jižní - Simplicia rectalis, Žlutokřídlec střemchový - Idaea seriata


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí plevel (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Blýskavka jitrocelová - Hoplodrina ambigua 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou




Blýskavka travní - Thalpophila matura 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou






Černopáska bavlníková - Helicoverpa armigera 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou



Lišejnice šedá - Laspeyria flexula 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou



Lišejníkovec čtveroskvrnný - Lithosia quadra 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou




Lišejníkovec vroubený - Eilema complana 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou




Lišejníkovec žlutohlavý - Eilema caniola 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou




Můra kapustová - Lacanobia oleracea 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou




Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou




Různorožec trnkový - Peribatodes rhomboidaria 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou



Šípověnka - Bryophila felina 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou




Travařík - Agriphila inquinatella 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou




Zavíječ přelétavý - Udea ferrugalis 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou



Zavíječ voskový - Galleria mellonella 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou





Zobonosec kopřivový - Hypena proboscidalis 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou



Žlutavka jižní - Simplicia rectalis 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou




Žlutokřídlec střemchový - Idaea seriata 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v noci 16.8.2024 ve Vážanech nad Litavou vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE


Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE


P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji