úterý 15. října 2024

Za motýly 21.9.2024

Odpoledne 21.9.22024 jsem se vydal za motýly na louky, které se nachází v katastru obce Němčany. Využil jsem toho, že byl krásný slunečný den a vál jen mírný vítr, takže na procházku i pozorování motýlů byly dobré podmínky. Fotit jsem začal v 15.45 hod. při teplotě 22 stupňů a skončil jsem v 18.00 hod. při teplotě 18 stupňů. Už dlouho jsem denní motýly nefotil a bylo to znát, protože spousta pořízených záběrů byla k ničemu, ale něco málo se přeci jen podařilo, a nakonec jsem tak během této výpravy nafotil dohromady 9 rozpoznatelných druhů motýlů.




Před ukázkou vybraných snímků pozorovaných druhů z této výpravy nejdříve pro přehled uvádím statistické údaje. Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě možného sčítání přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:


  • 21.9.2024 na loukách u Němčan jsem pozoroval tyto druhy: Babočka admirál - Vanessa atalanta (2x), Babočka bílé C - Polygonia c-album (3x), Bělásek řepový - Pieris rapae (5x), Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus (10x), Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus (5x), Modrásek tmavohnědý - Aricia agestis (3x), Okáč zední - Lasiommata megera (1x), Perleťovec malý - Issoria lathonia (4x), Žluťásek jižní – Colias alfacariensis (5x)

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty (odkaz ZDE), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna potvrzená pozorování, včetně přesné lokace, jsem pod svým jménem zapsal i do aplikace BioLog (odkaz ZDE).


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Babočka admirál - Vanessa atalanta 21.9.2024 na loukách u Němčan



Babočka bílé C - Polygonia c-album 21.9.2024 na loukách u Němčan





Bělásek řepový - Pieris rapae 21.9.2024 na loukách u Němčan



Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 21.9.2024 na loukách u Němčan


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus,samec 21.9.2024 na loukách u Němčan



Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus,samice 21.9.2024 na loukách u Němčan





Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, samice forma ceronus 21.9.2024 na loukách u Němčan




Modrásek tmavohnědý - Aricia agestis 21.9.2024 na loukách u Němčan





Okáč zední - Lasiommata megera, samec 21.9.2024 na loukách u Němčan




Perleťovec malý - Issoria lathonia 21.9.2024 na loukách u Němčan





Žluťásek jižní – Colias alfacariensis, samec 21.9.2024 na loukách u Němčan


Žluťásek jižní – Colias alfacariensis, samice 21.9.2024 na loukách u Němčan


A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů z odpoledne 21.9.2024 na loukách u Němčan vše. Celou sérii pořízených snímků z této výpravy jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE



Kompletní přehled mnou dosud nafocených druhů nočních a drobných motýlů naleznete přehledně ve fotogalerii, která se nachází ZDE, a přehled nafocených druhů denních motýlů ZDE.  Fotografie ze všech mých výprav za motýly od června 2015 do minulého měsíce jsou uloženy v galerii, která se nachází ZDE


P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji     


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji