čtvrtek 13. dubna 2023

Za motýly 11.6.2021

Dne 11.6. roku 2021 jsem se po ránu vydal za motýly na louku, která se nachází poblíž Lutrštéku v katastru obce Němčany a během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 7 druhů motýlů



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde ale tradičně uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica, Modrásek černolemý - Plebejus argus 100x, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 20x, Modrásek kozincový - Glaucopsyche alexis 2x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 2x, Okáč zední - Lasiommata megera 2x, Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty (odkaz ZDE ), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný.


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 11.6.2021 na louce u Němčan


Modrásek černolemý - Plebejus argus 11.6.2021 na louce u Němčan




Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 11.6.2021 na louce u Němčan


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, samice forma Ceronus 11.6.2021 na louce u Němčan



Modrásek kozincový - Glaucopsyche alexis 11.6.2021 na louce u Němčan



Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 11.6.2021 na louce u Němčan


Okáč zední - Lasiommata megera 11.6.2021 na louce u Němčan


Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata 11.6.2021 na louce u Němčan



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů na louce u Němčan dne 11.6.2021 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE 


P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


2 komentáře:

  1. Nádherná přehlídka motýlů.Včera bylo hezky,vyrazili jsme do Českého ráje,jak se na něm projevuje jaro a viděla jsem žluťáska a dvě babočky.Jenže nejsem tak rychlá,jako oni.
    Ale třeba jich bude letos více a něco nafotím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Současný ráz počasí motýlům moc nesvědčí, ale jak se oteplí, tak to bude nářez, protože budou k vidění naráz druhy, které se normálně líhnou s odstupem. Bohužel já si toho asi moc neužiji, protože marodím, a ještě dlouho budu

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji