pátek 7. dubna 2023

Za motýly v březnu 2020

V březnu roku 2020 jsem se vydal celkem na 3 výpravy za motýly a během těchto výprav se mi podařilo nafotit dohromady 6 druhů motýlů



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 4.3.2020 v PR Kamenný vrch v Brně jsem odpoledne pozoroval 1 druh: Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 1x
  • 14.3.2020 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic jsem odpoledne pozoroval 4 druhy: Babočka admirál - Vanessa atalanta 1x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 8x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 1x, Černoproužka březová - Archiearis parthenias 5x
  • 29.3.2020 na loukách u Němčan jsem odpoledne pozoroval 3 druhy: Babočka admirál - Vanessa atalanta 2x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 6x, Babočka paví oko - Inachis io 4x


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 14.3.2020 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic


Babočka admirál - Vanessa atalanta 29.3.2020 na loukách u Němčan


Babočka bílé C - Polygonia c-album 29.3.2020 na loukách u Němčan



Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 4.3.2020 v PR Kamenný vrch v Brně


Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 14.3.2020 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic


Babočka kopřivová - Aglais urticae 14.3.2020 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic


Babočka paví oko - Inachis io 29.3.2020 na loukách u Němčan


Černoproužka březová - Archiearis parthenias 14.3.2020 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v březnu 2020 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .


4 komentáře:

  1. Včera když jsem dělala na zahradě tak tu poletovala nějaká babočka, jaká nevím páč byla děsně rychlá a vždycky profrčela okolo.... a jedna drvodělka se tu taky ukázala. Ale jinak mrtvo....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJ, tento způsob jara zdá se mi poněkud.... Ale nezdá, nestojí za nic! I u nás je to bída

      Vymazat
  2. Nádhera, Patriku :). Letos u nás tedy nic moc, je pořád chladno.. :-(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos je to u nás zatím taky bída. Tohle je vzpomínání na rok 2020. Zatím se mi nedaří se s příspěvky dostat do reálného času, ale vypadá to, že budu nějakou dobu doma, tak to asi napravím

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji