pondělí 10. dubna 2023

Za motýly v květnu 2021

V květnu roku 2021 jsem se vydal pouze na dvě výpravy za motýly a moc se mi tehdy nezadařilo, protože jsem nafotil pouze 11 druhů. Ale jeden z nich mi udělal velkou radost a to z toho důvodu, že jsem jej pozoroval úplně poprvé



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde ale tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 3.5.2021 u Němčan jsem odpoledne pozoroval 7 druhů: Bělásek řepkový - Pieris napi, Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica, Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius, Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae, Soumračník máčkový - Erynnis tages, Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni
  • 23.5.2021 v PR Velký Hornek jsem za studeného a vlhkého rána pozoroval 4 druhy, přičemž hlavním cílem této výprravy byl prvně jmenovaný: Jasoň dymnivkový - Parnassius mnemosyne, Očkovec dubový - Cyclophora punctaria, Světlopáska ostřicová - Deltote deceptoria, Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera maculari

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný.


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Bělásek řepkový - Pieris napi 3.5.2021 u Němčan


Jasoň dymnivkový - Parnassius mnemosyne 23.5.2021 v PR Velký Hornek  

Kriticky ohrožený druh motýla ČR. V současnosti v Čechách vyhynul a žije lokálně pouze na Moravě. Mé první pozorování




Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 3.5.2021 u Němčan


Očkovec dubový - Cyclophora punctaria 23.5.2021 v PR Velký Hornek


Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius 3.5.2021 u Němčan


Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 3.5.2021 u Němčan


Soumračník máčkový - Erynnis tages 3.5.2021 u Němčan


Světlopáska ostřicová - Deltote deceptoria 23.5.2021 v PR Velký Hornek


Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 3.5.2021 u Němčan


Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera maculari 23.5.2021 v PR Velký Hornek



Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 3.5.2021 u Němčan



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v květnu roku 2021 vše.

Kompletní série pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 3.5.2021 u Němčan ZDE a ze dne 23.5.2021 v PR Velký Hornek ZDE



4 komentáře:

  1. A který je ten raritně prvně pozorovaný?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to Jasoň dymnivkový, což je kriticky ohrožený druh motýla ČR. V současnosti v Čechách vyhynul a žije lokálně pouze na Moravě.

      Vymazat
    2. Už jsem to doplnil i v článku, aby to bylo jasnější

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji