pátek 14. dubna 2023

Za motýly 16.6.2021

Dne 16.6.2021 jsem se odpoledne vydal za motýly do dvou různých lokalit, které se nachází v katastrech obcí Hrušky (okr. Vyškov) a Vážany nad Litavou. Během těchto výprav se mi podařilo nafotit dohromady 11 druhů motýlů


Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 16.6.2021 u obce Hrušky (okr.Vyškov) jsem pozoroval tyto druhy: Běloskvrnáč pampeliškový - Amata phegea 1x, Modrásek černolemý - Plebejus argus, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, Modrásek podobný - Plebejus argyrognomon, Okáč luční - Maniola jurtina 3x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Vřetenuška kozincová - Zygaena loti 2x
  • 16.6.2021 u Vážan nad Litavou jsem pozoroval tyto druhy: Babočka bodláková - Vanessa cardui 2x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 2x, Bělásek řepkový - Pieris napi 1x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 16x, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 16x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 30x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty (odkaz ZDE ), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný.


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka bodláková - Vanessa cardui 16.6.2021 u Vážan nad Litavou


Babočka kopřivová - Aglais urticae 16.6.2021 u Vážan nad Litavou


Bělásek řepkový - Pieris napi 16.6.2021 u Vážan nad Litavou


Běloskvrnáč pampeliškový - Amata phegea 16.6.2021 u obce Hrušky (okr.Vyškov)



Modrásek černolemý - Plebejus argus 16.6.2021 u obce Hrušky (okr.Vyškov)




Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 16.6.2021 u obce Hrušky (okr.Vyškov)


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus a Modrásek černolemý - Plebejus argus 16.6.2021 u Vážan nad Litavou


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 16.6.2021 u obce Hrušky (okr.Vyškov)


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 16.6.2021 u Vážan nad Litavou



Modrásek podobný - Plebejus argyrognomon 16.6.2021 u obce Hrušky (okr.Vyškov)



Okáč luční - Maniola jurtina 16.6.2021 u obce Hrušky (okr.Vyškov)


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 16.6.2021 u obce Hrušky (okr.Vyškov)

Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 16.6.2021 u Vážan nad Litavou


Vřetenuška kozincová - Zygaena loti 16.6.2021 u obce Hrušky (okr.Vyškov)





A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů ze dne 16.6.2021 vše.

Kompletní série pořízených snímků jsem uložil do fotogalerií, které se nachází z 16.6.2021 u obce Hrušky (okr.Vyškov) ZDE  , a z 16.6.2021 u Vážan nad Litavou ZDE .


P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji