středa 12. dubna 2023

Za motýly 9.6.2021

Dne 9.6. roku 2021 jsem se vydal za motýly do dvou různých lokalit, které se nachází v katastru obce Němčany. Během těchto výprav se mi podařilo nafotit dohromady 8 druhů motýlů


Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde ale tradičně uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 9.6.2021 v bývalé pískovně u Němčan jsem pozoroval tyto druhy: Bělokřídlec luční - Siona lineata, Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica, Modrásek černolemý - Plebejus argus, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, Modrásek kozincový - Glaucopsyche alexis, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata

  • 9.6.2021 v PP Návdavky u Němčan jsem pozoroval tyto druhy: Bělokřídlec luční - Siona lineata, Modrásek černolemý - Plebejus argus, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata, Zelenopláštník řebříčkový - Thetidia smaragdaria

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty (odkaz ZDE ), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný.


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Bělokřídlec luční - Siona lineata 9.6.2021 v bývalé pískovně u Němčan


Bělokřídlec luční - Siona lineata 9.6.2021 v PP Návdavky u Němčan



Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 9.6.2021 v bývalé pískovně u Němčan


Modrásek černolemý - Plebejus argus 9.6.2021 v bývalé pískovně u Němčan

Modrásek černolemý - Plebejus argus 9.6.2021 v PP Návdavky u Němčan



Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 9.6.2021 v bývalé pískovně u Němčan



Modrásek kozincový - Glaucopsyche alexis 9.6.2021 v bývalé pískovně u Němčan



Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 9.6.2021 v bývalé pískovně u Němčan



Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata 9.6.2021 v bývalé pískovně u Němčan

Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata 9.6.2021 v PP Návdavky u Němčan


Zelenopláštník řebříčkový - Thetidia smaragdaria 9.6.2021 v PP Návdavky u Němčan




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v bývalé pískovně u Němčan a v PP Návdavky u Němčan dne 9.6. roku 2021 vše.

Kompletní série pořízených snímků jsem uložil do fotogalerií, které se nachází z bývalé pískovny ZDE a z PP Návdavky ZDE .


P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji