sobota 1. dubna 2023

Za motýly v červnu 2019 - 1/2

 V červnu roku 2019 jsem se vydal celkem na 5 výprav za motýly. Během nich se mi podařilo nafotit dohromady 34 druhů a pořídit tolik snímků, že by to na jeden příspěvek bylo už moc. Proto jsem se rozhodl přehled za tento měsíc rozdělit na poloviny, a v této části představuji výsledky pozorování za období 1.-13.6.2019


Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 1.6.2019 nad obcí Pěčín jsem ráno pozoroval 7 druhů: Babočka bodláková - Vanessa cardui, Bělásek řepkový - Pieris napi, Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Ohniváček černoskvrnný - Lycaena tityrus 2x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Zavíječ purpurový - Pyrausta purpuralis
  • 7.6.2019 v lese u Pozořic jsem odpoledne pozoroval 13 druhů: Babočka bodláková - Vanessa cardui, Babočka síťkovaná - Araschnia levana 15x, Bělásek řeřichový - Anthocharis cardamines 1x, Bělokřídlec luční - Siona lineata, Mol ozdobný - Euplocamus anthracinalis, Ohniváček černokřídlý - Lycaena phlaeas 1x, Okáč pýrový - Pararge aegeria 1x, Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 15x, Perleťovec fialkový - Boloria euphrosyne 10x, Přástevník chrastavcový - Diacrisia sannio 1x, Soumračník jitrocelový - Carterocephalus palaemon, Soumračník rezavý - Ochlodes sylvanus 5x, Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia
  • 13.6.2019 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic jsem odpoledne pozoroval 5 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album 1x, Babočka bodláková - Vanessa cardui, Bělásek řepový - Pieris rapae, Soumračník jitrocelový - Carterocephalus palaemon 1x, Vlnopásník vikvový - Scopula floslactata

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 22 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka bílé C - Polygonia c-album 13.6.2019 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Babočka bodláková - Vanessa cardui 7.6.2019 v lese u Pozořic


Babočka síťkovaná - Araschnia levana 7.6.2019 v lese u Pozořic



Bělásek řepkový - Pieris napi 1.6.2019 nad obcí Pěčín



Bělásek řepový - Pieris rapae 13.6.2019 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Bělásek řeřichový - Anthocharis cardamines, samice 7.6.2019 v lese u Pozořic


Bělokřídlec luční - Siona lineata 7.6.2019 v lese u Pozořic


Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 1.6.2019 nad obcí Pěčín


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 1.6.2019 nad obcí Pěčín



Mol ozdobný - Euplocamus anthracinalis 7.6.2019 v lese u Pozořic


Ohniváček černokřídlý - Lycaena phlaeas 7.6.2019 v lese u Pozořic


Ohniváček černoskvrnný - Lycaena tityrus 1.6.2019 nad obcí Pěčín


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 1.6.2019 nad obcí Pěčín



Okáč pýrový - Pararge aegeria 7.6.2019 v lese u Pozořic


Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 7.6.2019 v lese u Pozořic



Perleťovec fialkový - Boloria euphrosyne 7.6.2019 v lese u Pozořic



Přástevník chrastavcový - Diacrisia sannio, samice 7.6.2019 v lese u Pozořic


Soumračník jitrocelový - Carterocephalus palaemon 7.6.2019 v lese u Pozořic



Soumračník rezavý - Ochlodes sylvanus 7.6.2019 v lese u Pozořic


Vlnopásník vikvový - Scopula floslactata 13.6.2019 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Zavíječ purpurový - Pyrausta purpuralis 1.6.2019 nad obcí Pěčín


Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia 7.6.2019 v lese u Pozořic





A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v období 1.-13.6.2019 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 1.6.2019 ZDE, ze dne 7.6.2019 ZDE a ze dne 13.6.2019 ZDE




2 komentáře:

  1. Úžasné.Já žádnou nesrovnalost určitě nenajdu,motýly moc neznám,pouze ty nejběžnější.
    Ani bych nevěřila,že existuje tolik druhů a ty je v přírodě objevíš.
    Měj se hezky a obdivuji tvoji trpělivost a práci na příspěvcích

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za slova chvály! Moc mě to těší!!!
      Když jsem s motýly v roce 2015 začínal, tak jsem stěží rozpoznal některé babočky. Všechny mé znalosti pochází z FB stránek Motýlí klenoty (pro denní) a Motýlí plevel (pro noční a drobné), kde jsou odborníci a znalci, kteří vždy ochotně poradí s určením. Je to asi to nejlepší, co jsem na FB objevil a každému, kdo má zájem o motýly, to můžu jen doporučit.

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji