sobota 8. dubna 2023

Za motýly v září 2020

V září roku 2020 jsem se vydal za motýly jen během jednoho dne, ale navštívil jsem dvě lokality a na nich se mi podařilo nafotit dohromady 17 druhů motýlů.



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 5.9.2020 v PP Polámánky jsem  odpoledne pozoroval 14 druhů: Babočka paví oko - Inachis io 5x, Babočka síťkovaná - Araschnia levana 2x, Bělásek rezedkový - Pontia edusa 15x, Kovolesklec gama - Autographa gamma, Modrásek černolemý - Plebejus argus, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, Modrásek podobný - Plebejus argyrognomon, Okáč luční - Maniola jurtina 5x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 5x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 3x, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 10x, Žluťásek jižní - Colias alfacariensis, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni, Žluťásek tolicový - Colias erate
  • 5.9.2020 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna jsem odpoledne pozoroval 5 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album, Babočka paví oko - Inachis io, Bělásek řepový - Pieris rapae, Ostruháček březový - Thecla betulae 1x, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 17 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka bílé C - Polygonia c-album 5.9.2020 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna


Babočka paví oko - Inachis io 5.9.2020 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna




Babočka síťkovaná - Araschnia levana 5.9.2020 v PP Polámánky


Bělásek rezedkový - Pontia edusa 5.9.2020 v PP Polámánky



Bělásek řepový - Pieris rapae 5.9.2020 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna


Kovolesklec gama - Autographa gamma 5.9.2020 v PP Polámánky


Modrásek černolemý - Plebejus argus, samice 5.9.2020 v PP Polámánky


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 5.9.2020 v PP Polámánky


Modrásek podobný - Plebejus argyrognomon 5.9.2020 v PP Polámánky


Okáč luční - Maniola jurtina 5.9.2020 v PP Polámánky


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 5.9.2020 v PP Polámánky


Ostruháček březový - Thecla betulae 5.9.2020 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna


Perleťovec malý - Issoria lathonia 5.9.2020 v PP Polámánky


Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 5.9.2020 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna


Žluťásek jižní - Colias alfacariensis, samec 5.9.2020 v PP Polámánky



Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 5.9.2020 v PP Polámánky


Žluťásek tolicový - Colias erate, samice - forma typica 5.9.2020 v PP Polámánky



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v září roku 2020 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 5.9.2020 v PP Polámánky ZDE a ze dne 5.9.2020 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna ZDE



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji