sobota 1. dubna 2023

Za motýly v květnu 2019

 V květnu roku 2019 jsem se dostal jen na jednu výpravu za motýly a během ní se mi podařilo alespoň trochu kloudně nafotit dohromady jen 7 druhů motýlů. Ne vždy se prostě zadaří...



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 24.5.2019 na loukách u Němčan jsem odpoledne pozoroval 7 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta, Babočka bodláková - Vanessa cardui, Modrásek černolemý - Plebejus argus, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, Modrásek tmavohnědý - Aricia agestis, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Soumračník máčkový - Erynnis tages

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 24.5.2019 na loukách u Němčan


Babočka bodláková - Vanessa cardui 24.5.2019 na loukách u Němčan



Modrásek černolemý - Plebejus argus 24.5.2019 na loukách u Němčan





Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 24.5.2019 na loukách u Němčan



Modrásek tmavohnědý - Aricia agestis 24.5.2019 na loukách u Němčan



Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 24.5.2019 na loukách u Němčan



Soumračník máčkový - Erynnis tages 24.5.2019 na loukách u Němčan



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v květnu 2019 bohužel vše. 

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .




2 komentáře:

  1. Tyhle druhy občas zahlédnu,ale nejsem tak pohotová,zlobí mě ruce a motýly fotit už bude velký problém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už i já mám problémy s focením, protože se mi kazí zrak a musím nosit brýle, s kterými nevidím, zda mám dobře zaostřeno. Ale zatím to ještě jde, i když mám stále větší počet odpadních záběrů

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji