neděle 30. dubna 2023

Za motýly v březnu 2022

 V březnu 2022 jsem se vydal celkem na 6 výprav za motýly, ale dnes se zmíním pouze o pěti z nich, na kterých se mi podařilo nafotit dohromady 9 druhů motýlů



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde ale tradičně uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:


  • 19.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem odpoledne pozoroval 2 druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album 3x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 1x
  • 20.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem odpoledne pozoroval 3 druhy: Babočka admirál - Vanessa atalanta 2x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 5x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 4x
  • 26.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru obce Heršpice jsem po poledni pozoroval 6 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 1x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 12x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 6x, Babočka paví oko - Inachis io 12x, Černoproužka březová - Archiearis parthenias 6x, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 5x
  • 27.3.2022 v PP Polámánky jsem odpoledne pozoroval 8 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 2x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 9x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 14x, Babočka paví oko - Inachis io 15x, Babočka síťkovaná - Araschnia levana 2x, Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 2x, Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 5x
  • 28.3.2022 v PP Santon jsem odpoledne pozoroval 3 druhy: Babočka kopřivová - Aglais urticae 12x, Babočka paví oko - Inachis io 10x, Babočka síťkovaná - Araschnia levana 4x

 

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty (odkaz ZDE ), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Všechna pozorování (i s přesnou lokací) jsem zapsal do aplikace BioLog (odkaz ZDE )

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů: 


Babočka admirál - Vanessa atalanta 27.3.2022 v PP Polámánky




Babočka bílé C - Polygonia c-album 19.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna

Babočka bílé C - Polygonia c-album 20.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Babočka bílé C - Polygonia c-album 26.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru obce Heršpice



Babočka kopřivová - Aglais urticae 19.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna

Babočka kopřivová - Aglais urticae 20.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Babočka kopřivová - Aglais urticae 26.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru obce Heršpice



Babočka paví oko - Inachis io 26.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru obce Heršpice





Babočka síťkovaná - Araschnia levana 27.3.2022 v PP Polámánky

Babočka síťkovaná - Araschnia levana 28.3.2022 v PP Santon




Černoproužka březová - Archiearis parthenias 26.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru obce Heršpice





Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 27.3.2022 v PP Polámánky



Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 27.3.2022 v PP Polámánky



Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni, samec 26.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru obce Heršpice

Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni, samice 26.3.2022 ve Ždánickém lese v katastru obce Heršpice


Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE

 

O výsledku poslední březnové výpravy roku 2022 zveřejním samostatný článek, protože to byla opravdu zlomová výprava – moje první noční !


P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji



2 komentáře:

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji