úterý 18. dubna 2023

Za motýly 8.7.2021

Dne 8.7.2021 jsem se ráno vydal za motýly do lesa, který se nachází v katastru obce Hostěnice a během této výpravy se mi podařilo nafotit dohromady 16 druhů motýlů, z nichž jeden jsem pozoroval poprvé



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde ale tradičně uvedu několik statistických údajů. Připomínám, že do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát zapisuji toto:

  • 8.7.2021 v lese u Hostěnic jsem pozoroval tyto druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album 1x, Babočka paví oko - Inachis io 4x, Babočka síťkovaná - Araschnia levana, Bělásek zelný - Pieris brassicae, Bělopásek dvouřadý - Limenitis camilla 5x, Běloskvrnáč pampeliškový - Amata phegea, Hnědásek jitrocelový - Melitaea athalia 6x, Modrásek krušinový - Celastrina argiolus 3x, Okáč bojínkový - Melanargia galathea 8x, Okáč luční - Maniola jurtina 15x, Okáč prosíčkový - Aphantopus hyperanthus 3x, Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 8x, Perleťovec prostřední - Argynnis adippe 1x, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 3x, Soumračník rezavý - Ochlodes sylvanus, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 2x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty (odkaz ZDE ), za což jsem jim i teď nesmírně vděčný.


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka bílé C - Polygonia c-album 8.7.2021 v lese u Hostěnic


Babočka paví oko - Inachis io 8.7.2021 v lese u Hostěnic



Babočka síťkovaná - Araschnia levana 8.7.2021 v lese u Hostěnic


Bělásek zelný - Pieris brassicae 8.7.2021 v lese u Hostěnic


Bělopásek dvouřadý - Limenitis camilla 8.7.2021 v lese u Hostěnic (moje první pozorování)



Běloskvrnáč pampeliškový - Amata phegea 8.7.2021 v lese u Hostěnic


Hnědásek jitrocelový - Melitaea athalia 8.7.2021 v lese u Hostěnic




Modrásek krušinový - Celastrina argiolus 8.7.2021 v lese u Hostěnic



Okáč bojínkový - Melanargia galathea 8.7.2021 v lese u Hostěnic


Okáč luční - Maniola jurtina 8.7.2021 v lese u Hostěnic


Okáč prosíčkový - Aphantopus hyperanthus 8.7.2021 v lese u Hostěnic



Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 8.7.2021 v lese u Hostěnic




Perleťovec prostřední - Argynnis adippe 8.7.2021 v lese u Hostěnic



Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 8.7.2021 v lese u Hostěnic


Soumračník rezavý - Ochlodes sylvanus 8.7.2021 v lese u Hostěnic


Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 8.7.2021 v lese u Hostěnic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v lese u Hostěnic dne 8.7.2021 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .


P.S.: pokud jste v příspěvku objevili jakoukoli chybu, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji