neděle 2. dubna 2023

Za motýly v červnu 2019 – 2/2

 Jak jsem psal v předchozím příspěvku, tak v červnu roku 2019 jsem se vydal celkem na 5 výprav za motýly a během nich se mi podařilo nafotit dohromady 34 druhů. Pořídil jsem tolik snímků, že by to na jeden příspěvek bylo už moc a proto jsem se rozhodl přehled za tento měsíc rozdělit na poloviny. V této části představuji výsledky pozorování za období 15.-16.6.2019



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 15.6.2019 poblíž Brankovic jsem pozdě odpoledne pozoroval 9 druhů: Babočka bodláková - Vanessa cardui, Bělásek řepový - Pieris rapae, Bělokřídlec luční - Siona lineata, Hnědásek černýšový - Melitaea aurelia 4x, Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 5x, Okáč strdivkový - Coenonympha arcania, Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 3x, Žlutavka dlouhonosá - Polypogon tentacularius
  • 16.6.2019 u Vážan nad Litavou jsem ráno pozoroval 14 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album, Babočka bodláková - Vanessa cardui, Bělásek řepkový - Pieris napi, Bělásek řepový - Pieris rapae, Běloskvrnáč pampeliškový - Amata phegea, Modrásek černolemý - Plebejus argus, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, Okáč bojínkový - Melanargia galathea, Okáč luční - Maniola jurtina, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Soumračník čárečkovaný - Thymelicus lineola, Soumračník metlicový - Thymelicus sylvestris, Vlnopásník kostkovaný - Scopula immorata

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 20 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka bílé C - Polygonia c-album 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Babočka bodláková - Vanessa cardui 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Bělásek řepkový - Pieris napi 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Bělásek řepový - Pieris rapae 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Bělokřídlec luční - Siona lineata 15.6.2019 poblíž Brankovic


Běloskvrnáč pampeliškový - Amata phegea 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Hnědásek černýšový - Melitaea aurelia 15.6.2019 poblíž Brankovic



Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 15.6.2019 poblíž Brankovic


Modrásek černolemý - Plebejus argus 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, samice 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, samec 16.6.2019 u Vážan nad Litavou

Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, samice forma ceronus 16.6.2019 u Vážan nad Litavou



Okáč bojínkový - Melanargia galathea 16.6.2019 u Vážan nad Litavou



Okáč luční - Maniola jurtina 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 15.6.2019 poblíž Brankovic

Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 15.6.2019 poblíž Brankovic



Soumračník čárečkovaný - Thymelicus lineola 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 15.6.2019 poblíž Brankovic


Soumračník metlicový - Thymelicus sylvestris 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Vlnopásník kostkovaný - Scopula immorata 16.6.2019 u Vážan nad Litavou


Žlutavka dlouhonosá - Polypogon tentacularius 15.6.2019 poblíž Brankovic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v období 15.-16.6.2019 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 15.6.2019 ZDE  a ze dne 16.6.2019 ZDE



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji