středa 5. dubna 2023

Za motýly v září 2019

 V září roku 2019 jsem se dostal pouze na jednu výpravu za motýly a během ní se mi podařilo alespoň trochu kloudně nafotit dohromady 9 druhů motýlů



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 1.9.2019 v PP Polámánky jsem ráno pozoroval 9 druhů: Bělásek řepový - Pieris rapae, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, Okáč luční - Maniola jurtina 8x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Perleťovec malý - Issoria lathonia 12x, Perleťovec nejmenší - Boloria dia 3x, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 15x, Žluťásek jižní - Colias alfacariensis

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Bělásek řepový - Pieris rapae 1.9.2019 v PP Polámánky


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 1.9.2019 v PP Polámánky




Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 1.9.2019 v PP Polámánky





Okáč luční - Maniola jurtina 1.9.2019 v PP Polámánky


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 1.9.2019 v PP Polámánky


Perleťovec malý - Issoria lathonia 1.9.2019 v PP Polámánky


Perleťovec nejmenší - Boloria dia 1.9.2019 v PP Polámánky


Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 1.9.2019 v PP Polámánky



Žluťásek jižní - Colias alfacariensis 1.9.2019 v PP Polámánky





A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v září 2019 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .



2 komentáře:

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji