neděle 9. dubna 2023

Za motýly v únoru a březnu 2021

V průběhu února a března roku 2021 jsem se vydal celkem na 6 výprav za motýly a během nich se mi podařilo nafotit dohromady jen 6 zcela typických druhů denních motýlů pro toto období



Než představím výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 26.2.2021 v PR Kamenný vrch v Brně jsem pozoroval zástupce jednoho druhu a tím byla: Babočka bílé C - Polygonia c-album 6x
  • 2.3.2021 u Vážan nad Litavou jsem opět pozoroval zástupce jednoho druhu a tím tentokrát byla: Babočka kopřivová - Aglais urticae 2x
  • 25.3.2021 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna jsem pozoroval 2 druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album 15x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 1x
  • 27.3.2021 u Vážan nad Litavou jsem pozoroval opět 2 druhy: Babočka kopřivová - Aglais urticae 6x, Babočka paví oko - Inachis io 20x
  • 28.3.2021 ve Ždánickém lese u Heršpic jsem pozoroval také 2 druhy: Babočka admirál - Vanessa atalanta 1x, Babočka paví oko - Inachis io 6x
  • 31.3.2021 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna jsem pozoroval 4 druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album 30x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 6x, Babočka paví oko - Inachis io 50x, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 9x

Z výše uvedených informací tedy vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 6 druhů motýlů.


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 28.3.2021 ve Ždánickém lese u Heršpic



Babočka bílé C - Polygonia c-album 25.3.2021 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna


Babočka bílé C - Polygonia c-album 26.2.2021 v PR Kamenný vrch v Brně

Babočka bílé C - Polygonia c-album 31.3.2021 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna



Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 25.3.2021 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna

Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 31.3.2021 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna



Babočka kopřivová - Aglais urticae 2.3.2021 u Vážan nad Litavou


Babočka kopřivová - Aglais urticae 27.3.2021 u Vážan nad Litavou


Babočka paví oko - Inachis io 27.3.2021 u Vážan nad Litavou


Babočka paví oko - Inachis io 28.3.2021 ve Ždánickém lese u Heršpic

Babočka paví oko - Inachis io 31.3.2021 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna


Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 31.3.2021 ve Ždánickém lese poblíž Kobeřic u Brna





A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v období února a března roku 2021 vše.

Kompletní série pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází z února 2021 ZDE a z března 2021 ZDE



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji