čtvrtek 16. března 2023

Za motýly v březnu 2017

 V průběhu března 2017 jsem se vydal za motýly celkem 6x, a během těchto výprav se mi podařilo alespoň trochu kloudně nafotit celkem 9 druhů motýlů



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:


  • 4.3.2017 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic jsem kolem poledne pozoroval 3 druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album 20x, Černoproužka osiková - Archiearis notha 6x, Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 12x
  • 17.3.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem odpoledne pozoroval 3 druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album 10x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 8x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 5x
  • 21.3.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem odpoledne pozoroval 6 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album 20x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 20x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 1x, Babočka paví oko - Inachis io 2x, Plochuška lísková - Semioscopis avellanella 1x, Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 3x
  • 27.3.2017 v PP Santon jsem odpoledne pozoroval 5 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 1x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 3x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 1x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 2x, Babočka paví oko - Inachis io 10x
  • 28.3.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem odpoledne pozoroval 5 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album 20x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 20x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 1x, Babočka paví oko - Inachis io 30x, Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 20x
  • 31.3.2017 v PP Santon jsem odpoledne pozoroval 5 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album 10x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 2x, Babočka paví oko - Inachis io 20x, Bělásek řepkový – Pieris napi 15x, Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 15x

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 9 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 27.3.2017 v PP Santon


Babočka bílé C - Polygonia c-album 4.3.2017 Ždánický les v katastru Heršpic




Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 21.3.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna




Babočka kopřivová - Aglais urticae 27.3.2017 v PP Santon

Babočka kopřivová - Aglais urticae 31.3.2017 v PP Santon


Babočka paví oko - Inachis io 21.3.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna

Babočka paví oko - Inachis io 28.3.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Bělásek řepkový – Pieris napi 31.3.2017 v PP Santon



Černoproužka osiková - Archiearis notha 4.3.2017 Ždánický les v katastru Heršpic



Plochuška lísková - Semioscopis avellanella 21.3.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna



Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 21.3.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna

Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 31.3.2017 v PP Santon




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v březnu 2017 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .




Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji