úterý 28. března 2023

Za motýly v srpnu 2018

 V srpnu 2018 jsem se vydal jen na dvě výpravy za motýly a během nich se mi podařilo alespoň trochu kloudně nafotit celkem 19 druhů motýlů



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 29.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic jsem odpoledne pozoroval 11 druhů: Bělásek řepkový - Pieris napi 15x, Modrásek štírovníkový - Cupido argiades 30x, Modrásek tolicový - Cupido decoloratus 3x, Okáč luční - Maniola jurtina 15x, Okáč pýrový - Pararge aegeria 6x, Perleťovec fialkový - Boloria euphrosyne 2x, Perleťovec prostřední - Argynnis adippe 3x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 10x, Perleťovec nejmenší - Boloria dia 6x, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 50x, Žluťásek čičorečkový – Colias hyale 6x
  • 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem dopoledne pozoroval 14 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 2x, Babočka síťkovaná - Araschnia levana 2x, Bělásek hrachorový,luční - Leptidea sinapis,juvernica 5x, Bělásek řepový - Pieris rapae 10x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 20x, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 6x, Modrásek štírovníkový - Cupido argiades 5x, Okáč luční - Maniola jurtina 50x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 10x, Okáč voňavkový - Brintesia circe 4x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 5x, Perleťovec nejmenší - Boloria dia 8x, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 50x

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 19 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Babočka síťkovaná - Araschnia levana 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Bělásek hrachorový,luční - Leptidea sinapis,juvernica 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Bělásek řepkový - Pieris napi 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Bělásek řepový - Pieris rapae, samička 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Modrásek štírovníkový - Cupido argiades 29.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Modrásek tolicový - Cupido decoloratus 29.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Okáč luční - Maniola jurtina 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Okáč pýrový - Pararge aegeria 29.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Okáč voňavkový - Brintesia circe 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna



Perleťovec fialkový - Boloria euphrosyne 29.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Perleťovec malý - Issoria lathonia 29.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Perleťovec nejmenší - Boloria dia 29.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Perleťovec prostřední - Argynnis adippe 29.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 31.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Žluťásek čičorečkový – Colias hyale 29.8.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v srpnu 2018 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 29.8.2018 ZDE a ze dne 31.8.2018 ZDE    




2 komentáře:

  1. Nádherná sbírka motýlů.Některé druhy jsem nikdy neviděla a 19 druhů bych u nás nenafotila.Nanejvýš,tak čtyři.Asi špatně koukám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě u vás žije mnohem víc druhů, než si uvědomuješ. Jen je nevnímáš. U mě už to je diagnóza, já fotím motýly i v ZOO !

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji