čtvrtek 16. března 2023

Za motýly v září 2016

 V průběhu září 2016 jsem se vydal za motýly jen 2x, ale během těchto výprav se mi podařilo alespoň trochu kloudně nafotit celkem 19 druhů motýlů


Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:


  • 9.9.2016 v PP Člupy jsem odpoledne pozoroval 11 druhů: Babočka bodláková - Vanessa cardui, Bělásek rezedkový – Pontia edusa 2x, Bělásek řepový – Pieris rapae 25x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 30x, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 20x, Modrásek podobný - Plebejus argyrognomon 15x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 15x, Okáč pýrový - Pararge aegeria 3x, Okáč třeslicový - Coenonympha glycerion 15x, Perleťovec nejmenší - Boloria dia 15x, Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata 1x
  • 12.9.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic jsem odpoledne pozoroval 10 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 20x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 5x, Babočka paví oko - Inachis io 10x, Bělásek řepový – Pieris rapae 20x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 5x, Okáč luční - Maniola jurtina 1x, Ostruháček dubový - Neozephyrus quercus 1x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 2x, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 3x, Žluťásek čilimníkový – Colias crocea 2x


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 12.9.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Babočka bílé C - Polygonia c-album 12.9.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



Babočka bodláková - Vanessa cardui 9.9.2016 v PP Člupy


Babočka paví oko - Inachis io 12.9.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Bělásek rezedkový – Pontia edusa 9.9.2016 v PP Člupy


Bělásek řepový – Pieris rapae 9.9.2016 v PP Člupy


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 12.9.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic




Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 9.9.2016 v PP Člupy


Okáč luční - Maniola jurtina 12.9.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 9.9.2016 v PP Člupy


Okáč pýrový - Pararge aegeria 9.9.2016 v PP Člupy


Okáč třeslicový - Coenonympha glycerion 9.9.2016 v PP Člupy


Ostruháček dubový - Neozephyrus quercus 12.9.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Perleťovec malý - Issoria lathonia 12.9.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Perleťovec nejmenší - Boloria dia 9.9.2016 v PP Člupy


Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 12.9.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata 9.9.2016 v PP Člupy


Žluťásek čilimníkový – Colias crocea 12.9.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v září roku 2016 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .




Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji