pátek 31. března 2023

Za motýly v březnu 2019

 V březnu roku 2019 jsem se vydal celkem na 6 výprav za motýly a během těchto výprav se mi podařilo alespoň trochu kloudně nafotit dohromady 12 druhů motýlů.



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 4.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem odpoledne pozoroval 1 druh: Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 6x
  • 7.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic jsem po poledni pozoroval 5 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 1x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 15x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 18x, Černoproužka březová - Archiearis parthenias, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 8x
  • 17.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic jsem po poledni pozoroval 7 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 1x, Babočka bílé C - Polygonia c-album, Babočka osiková - Nymphalis antiopa 1x, Babočka paví oko - Inachis io 1x, Černoproužka březová - Archiearis parthenias, Můřice jarní - Achlya flavicornis, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni
  • 22.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem odpoledne pozoroval 4 druhy: Babočka admirál - Vanessa atalanta 1x, Babočka bílé C - Polygonia c-album, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros, Babočka paví oko - Inachis io 1x
  • 23.3.2019 v PP Polámánky jsem odpoledne pozoroval 6 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album 5x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 8x, Babočka paví oko - Inachis io 5x, Bělásek rezedkový - Pontia edusa 15x, Bělásek řepový - Pieris rapae 2x, Bělásek řeřichový - Anthocharis cardamines 2x
  • 30.3.2019 v PP Člupy jsem odpoledne pozoroval 6 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album 4x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 2x, Babočka paví oko - Inachis io 4x, Bělásek rezedkový - Pontia edusa 6x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 18x, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 12 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 7.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic

Babočka admirál - Vanessa atalanta 22.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Babočka bílé C - Polygonia c-album 7.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic

Babočka bílé C - Polygonia c-album 22.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna

Babočka bílé C - Polygonia c-album 30.3.2019 v PP Člupy


Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 7.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic

Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 17.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Babočka jilmová - Nymphalis polychloros, samice 4.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Babočka osiková - Nymphalis antiopa 17.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



Babočka paví oko - Inachis io 22.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna

Babočka paví oko - Inachis io 23.3.2019 v PP Polámánky


Bělásek rezedkový - Pontia edusa 23.3.2019 v PP Polámánky

Bělásek rezedkový - Pontia edusa 30.3.2019 v PP Člupy


Bělásek řepový - Pieris rapae 23.3.2019 v PP Polámánky


Bělásek řeřichový - Anthocharis cardamines 23.3.2019 v PP Polámánky


Černoproužka březová - Archiearis parthenias, samec 7.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic


Černoproužka březová - Archiearis parthenias, samice 7.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic



Můřice jarní - Achlya flavicornis 17.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



Perleťovec malý - Issoria lathonia 30.3.2019 v PP Člupy


Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 17.3.2019 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v období března roku 2019 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 4.3.2019 ZDE, ze dne 7.3.2019 ZDE, ze dne 17.3.2019 ZDE, ze dne 22.3.2019 ZDE, ze dne 23.3.2019 ZDE a ze dne 30.3.2019 ZDE




Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji