středa 29. března 2023

Za motýly v září 2018

 V září 2018 jsem se vydal celkem na 3 výpravy za motýly a během těchto výprav se mi podařilo alespoň trochu kloudně nafotit dohromady 15 druhů motýlů



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 6.9.2018 na loukách u Němčan jsem odpoledne pozoroval 8 druhů: Babočka bodláková - Vanessa cardui 1x, Bělásek rezedkový - Pontia edusa 1x, Bělásek řepový - Pieris rapae 20x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 20x, Okáč luční - Maniola jurtina 3x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 1x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 3x, Rudopásník šťovíkový - Lythria purpuraria
  • 7.9.2018 na loukách u obce Hrušky (okr.Vyškov) jsem pozoroval 6 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 1x, Bělásek řepový - Pieris rapae 50x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 20x, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 10x, Okáč zední - Lasiommata megera 1x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 3x
  • 21.9.2018 v PP Polámánky jsem odpoledne pozoroval 7 druhů: Bělásek rezedkový - Pontia edusa, Dlouhozobka svízelová - Macroglossum stellatarum, Kovolesklec gama - Autographa gamma, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata, Žluťásek čičorečkový - Colias hyale

Z výše uvedených informací tedy vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 15 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 7.9.2018 na loukách u obce Hrušky (okr.Vyškov)


Babočka bodláková - Vanessa cardui 6.9.2018 na loukách u Němčan


Bělásek rezedkový - Pontia edusa 6.9.2018 na loukách u Němčan

Bělásek rezedkový - Pontia edusa 21.9.2018 v PP Polámánky


Bělásek řepový - Pieris rapae 6.9.2018 na loukách u Němčan



Dlouhozobka svízelová - Macroglossum stellatarum 21.9.2018 v PP Polámánky


Kovolesklec gama - Autographa gamma 21.9.2018 v PP Polámánky


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 6.9.2018 na loukách u Němčan

Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 7.9.2018 na loukách u obce Hrušky (okr.Vyškov)


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 7.9.2018 na loukách u obce Hrušky (okr.Vyškov)



Okáč luční - Maniola jurtina 6.9.2018 na loukách u Němčan


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 21.9.2018 v PP Polámánky


Okáč zední - Lasiommata megera 7.9.2018 na loukách u obce Hrušky (okr.Vyškov)


Perleťovec malý - Issoria lathonia 6.9.2018 na loukách u Němčan

Perleťovec malý - Issoria lathonia 7.9.2018 na loukách u obce Hrušky (okr.Vyškov)


Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineata 21.9.2018 v PP Polámánky


Rudopásník šťovíkový - Lythria purpuraria 6.9.2018 na loukách u Němčan


Žluťásek čičorečkový - Colias hyale 21.9.2018 v PP Polámánky




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v září roku 2018 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 6.9.2018 ZDE, ze dne 7.9.2018 ZDE a ze dne 21.9.2018 ZDE




Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji