neděle 12. března 2023

Za motýly v srpnu 2015 - 3/3

 Jak jsem psal v předchozích článcích, tak v srpnu roku 2015 jsem se vydal celkem na 17 výprav za motýly. Během těchto výprav jsem nafotil dohromady 58 druhů a pořídil tolik snímků, že by to na jeden příspěvek bylo moc, a proto jsem se rozhodl to rozdělit na třetiny.  V tomto článku představuji výběr snímků z období 20.8. až 31.8.2015



Na úvod musím napsat, že i v tomto období byly u mého foťáku problémy s ostřením, a tak se mi spoustu pozorovaných druhů nepodařilo řádně zachytit. Následující přehled je tedy touto skutečností značně poznamenán, protože do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování. Tentokrát to jsou konkrétně tato:

  • 20.8.2015 u obce Hrušky (okr.Vyškov) - odpoledne jsem nafotil celkem 8 druhů: Kovolesklec gama - Autographa gamma, Kropenatec jetelový - Chiasmia clathrata, Modrásek černolemý - Plebejus argus, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Okáč třeslicový - Coenonympha glycerion, Pernatuška trnková - Pterophorus pentadactyla
  • 21.8.2015 v kopcích nad Blučinou - během dne jsem nafotil celkem 20 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta, Babočka bílé C - Polygonia c-album, Babočka bodláková - Vanessa cardui, Babočka paví oko - Inachis io, Babočka síťkovaná - Araschnia levana, Černopáska bavlníková - Helicoverpa armigera, Černopáska stěhovavá - Heliothis peltigera, Dlouhozobka svízelová - Macroglossum stellatarum, Kovolesklec gama - Autographa gamma, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Ohniváček černokřídlý - Lycaena phlaeas, Okáč luční - Maniola jurtina, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Okáč pýrový - Pararge aegeria, Okáč třeslicový - Coenonympha glycerion, Okáč zední - Lasiommata megera, Ostruháček březový - Thecla betulae, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia, Rudopásník šťovíkový - Lythria purpuraria, Žluťásek tolicový - Colias erate
  • 27.8.2015 v lese u Kobeřic - okolo poledne jsem nafotil 4 druhy: Okáč ječmínkový - Lasiommata maera, Okáč luční - Maniola jurtina, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni
  • 29.8.2015 okolo Jalového rybníka u Heršpic - dopoledne jsem nafotil 7 druhů: Bělásek řepový - Pieris rapae, Modrásek černolemý - Plebejus argus, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Modrásek tolicový - Cupido decoloratus, Okáč luční - Maniola jurtina, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia, Žluťásek čičorečkový - Colias hyale
  • 31.8.2015 NS Motýlí ráj u Ždánic - odpoledne jsem nafotil 8 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta, Babočka bílé C - Polygonia c-album, Babočka paví oko - Inachis io, Babočka síťkovaná - Araschnia levana, Modrásek podobný - Plebejus argyrognomon, Perleťovec malý - Issoria lathonia, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia, Žluťásek jižní - Colias alfacariensis


Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 32 druhů motýlů.

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 21.8.2015 nad Blučinou




Babočka bílé C - Polygonia c-album 21.8.2015 nad Blučinou



Babočka bodláková - Vanessa cardui 21.8.2015 nad Blučinou




Babočka paví oko - Inachis io 21.8.2015 nad Blučinou




Babočka síťkovaná - Araschnia levana (letní forma) 21.8.2015 nad Blučinou


Babočka síťkovaná - Araschnia levana 31.8.2015 NS Motýlí ráj u Ždánic



Bělásek řepový - Pieris rapae 29.8.2015 okolo Jalového rybníka u Heršpic



Černopáska bavlníková - Helicoverpa armigera 21.8.2015 nad Blučinou



Černopáska stěhovavá - Heliothis peltigera 21.8.2015 nad Blučinou




Dlouhozobka svízelová - Macroglossum stellatarum 21.8.2015 nad Blučinou



Kovolesklec gama - Autographa gamma 21.8.2015 nad Blučinou




Kropenatec jetelový - Chiasmia clathrata 20.8.2015 u obce Hrušky (okr.Vyškov)



Modrásek černolemý - Plebejus argus 20.8.2015 u obce Hrušky (okr.Vyškov)


Modrásek černolemý - Plebejus argus 29.8.2015 okolo Jalového rybníka u Heršpic




Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus (samec) 21.8.2015 nad Blučinou


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus (samice) 21.8.2015 nad Blučinou



Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 29.8.2015 okolo Jalového rybníka u Heršpic



Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 20.8.2015 u obce Hrušky (okr.Vyškov)


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus, forma ceronus 20.8.2015 u obce Hrušky (okr.Vyškov)



Modrásek podobný - Plebejus argyrognomon (samec) 31.8.2015 NS Motýlí ráj u Ždánic



Modrásek tolicový - Cupido decoloratus 29.8.2015 okolo Jalového rybníka u Heršpic




Ohniváček černokřídlý - Lycaena phlaeas 21.8.2015 nad Blučinou



Okáč ječmínkový - Lasiommata maera 27.8.2015 v lese u Kobeřic





Okáč luční - Maniola jurtina 21.8.2015 nad Blučinou



Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 21.8.2015 nad Blučinou



Okáč pýrový - Pararge aegeria 21.8.2015 nad Blučinou



Okáč třeslicový - Coenonympha glycerion 21.8.2015 nad Blučinou



Okáč zední - Lasiommata megera 21.8.2015 nad Blučinou




Ostruháček březový - Thecla betulae 21.8.2015 nad Blučinou



Perleťovec malý - Issoria lathonia 31.8.2015 NS Motýlí ráj u Ždánic




Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 21.8.2015 nad Blučinou


Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 27.8.2015 v lese u Kobeřic



Pernatuška trnková - Pterophorus pentadactyla 20.8.2015 u obce Hrušky (okr.Vyškov)




Rudopásník šťovíkový - Lythria purpuraria 21.8.2015 nad Blučinou





Žluťásek čičorečkový - Colias hyale 29.8.2015 okolo Jalového rybníka u Heršpic





Žluťásek jižní - Colias alfacariensis (samice) 31.8.2015 NS Motýlí ráj u Ždánic



Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 27.8.2015 v lese u Kobeřic



Žluťásek tolicový - Colias erate 21.8.2015 nad Blučinou




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v třetí třetině srpna roku 2015 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .



4 komentáře:

  1. Tedy ty to vážně nemáš jednoduché s těmi svými stránkami! Ale hurá, zas alespoň si budu moci přečíst tvé komentáře, protože z těch minulých stránek jsem se je nedozvěděla páč mi nechodila upozornění a hledat je zpětně je něco co mne fakt nebaví....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Vendy! Tentokrát si za potíže s těmi stránkami můžu sám, protože jsem se pustil do něčeho, čemu úplně nerozumím a nedařilo se mi to doladit podle představ. Komentáře byla jen jedna z věcí, které se mi nepovedlo plně zprovoznit, ale bylo toho víc. Při pokusech o nápravu jsem se nakonec sám zablokoval, což jsem sice přes podporu napravil, ale byla to poslední kapka do mého poháru trpělivosti. Proto jsem se rozhodl všechno převést sem (i přes některé výhrady), kde to už dobře znám, a dál pokračovat jen v tomto prostředí. Teď sem co nejrychleji převedu už zveřejněné články a potom snad zvládnu zpracovávat i loňský rok a letošek. Ale bude to těžké, protože sezona už začala (zatím tedy jen u nočních) a času bude čím dál méně. Budu moc rád, když se někdy přijdeš podívat, jak to zvládám

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji